י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
בארה"ב

14 מדינות תובעות את טיקטוק: "פוגעת בבריאות הנפש של הילדים"

14 מדינות בארה"ב מאשימות את טיקטוק באיסוף בלתי חוקי של נתונים מקטינים, ובהשפעה שלילית על בריאותם הנפשית. בנוסף, טיקטוק חשודה בקשר הדוק עם ממשלת סין ובשימוש כפלטפורמה להפצת פייק ניוז

 14 מדינות תובעות את טיקטוק: "פוגעת בבריאות הנפש של הילדים"
אילוסטרציה צילום: pexels

טיקטוק, הרשת החברתית הסינית שממשיכה לעורר מחלוקת, ניצבת כעת בפני תביעה רחבה שהוגשה על ידי 14 מדינות בארה"ב. המדינות מאשימות את החברה באיסוף מידע בלתי חוקי מקטינים, טענות שקריות על בטיחות השימוש בפלטפורמה והשפעות שליליות על בריאות הנפש של ילדים ובני נוער.

ע"פ הדיווח בynet, בין המדינות שתבעו את טיקטוק נמצאות קליפורניה, ניו-יורק, אילינוי, לואיזיאנה וניו-ג'רזי. במרכז התביעה נטען כי החברה אספה נתונים אישיים של קטינים ללא הסכמת ההורים, והציגה את השימוש באפליקציה כבטוח – דבר שתרם להתפשטות תופעות של דיכאון, חרדה וקשיים נפשיים בקרב צעירים.

דוח שפורסם כבר בשנה שעברה בניו-יורק ציין כי שימוש מוגבר ברשתות החברתיות, ובראשן טיקטוק, מחמיר תופעות נפשיות בקרב בני נוער. כתגובה לכך, עלתה הצעה להגביל את השימוש באפליקציה בעזרת אזהרות מפורשות, בדומה לאזהרות המופיעות על מוצרים מסוכנים כמו סיגריות.

מעבר לנזק הבריאותי, הדאגה העיקרית של הממשל האמריקאי היא הקשר של טיקטוק לממשלת סין. הממשל רואה באפליקציה דרך לאסוף נתונים על אזרחים מערביים ולשלוט בתכנים המוצגים להם, דבר שמגביר את החשש מהשפעה על דעת הקהל במערב. בשל כך, טיקטוק נאסרה לשימוש בקרב עובדי המדינה בארה"ב.

במיוחד בתקופות של מתיחות, כמו מאז תחילת הלחימה בישראל, טיקטוק מואשמת בהפצת פייק ניוז ותכנים אנטישמיים, מה שמעמיד את הרשת במוקד תשומת הלב הציבורית והמשפטית כאחת.

טיקטוק אפליקציה ארה"ב תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}