י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
משתמשים מדווחים

יעשו הכל כדי שתעברו לפרימיום: הטקטיקה החדשה של יוטיוב שהולכת לעצבן אתכם

בניגוד לעבר, בו ניתן היה לראות את הזמן הנותר לדילוג, כפתור הדילוג מופיע כעת לפתע לאחר שנצפה חלק מסוים מהפרסומת. בגרסת הדסקטופ, הכפתור מוסתר בתחילה על ידי מלבן אפור, ובאנדרואיד פשוט נעלם הטיימר שהורגלנו לראות

יעשו הכל כדי שתעברו לפרימיום: הטקטיקה החדשה של יוטיוב שהולכת לעצבן אתכם
אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת המאמצים המתמשכים של גוגל להניע משתמשים לעבור לשירות YouTube Premium, הפלטפורמה החלה לשנות את אופן הצגת הפרסומות. אחת הדרכים החדשות שנכנסות לתוקף היא הסתרת טיימר הספירה לאחור המוכר, שבעבר ליווה את כפתור הדילוג על הפרסומות.

לפי דיווחים מהתקופה האחרונה שהובאו באתר hwzon, המשתמשים באפליקציית יוטיוב בניידים והדסקטופ מתחילים לשים לב לשינויים בתצוגת הפרסומות. בניגוד לעבר, בו ניתן היה לראות את הזמן הנותר לדילוג, כפתור הדילוג מופיע כעת לפתע לאחר שנצפה חלק מסוים מהפרסומת. בגרסת הדסקטופ, הכפתור מוסתר בתחילה על ידי מלבן אפור, ובאנדרואיד פשוט נעלם הטיימר שהורגלנו לראות.

השינוי הזה, שמתחיל להתפשט בהדרגה, נראה כעוד ניסיון של יוטיוב להקשות על המשתמשים בדילוג על פרסומות, ככל הנראה במטרה להפוך את השימוש החינמי לפחות נוח ולעודד את הצטרפותם ל-Premium. ההסתרה הפתאומית של כפתור הדילוג עשויה לגרום לצופים לחשוב שלא ניתן לדלג על הפרסומת – מה שמוביל לאינטראקציה שונה מזו שהורגלו לה.

בנוסף לכך, יוטיוב עדיין שומרת על סרגל ההתקדמות שמאפשר למשתמשים לדעת את אורך הזמן שלא ניתן לדלג עליו, מה שמקל במעט על המעקב אחר אורך הפרסומות. יש לזכור, כי מדובר במהלך נוסף בשרשרת ניסיונות של החברה להוביל משתמשים לעבור לתוכנית בתשלום, יחד עם יוזמות נוספות כמו הצגת פרסומות בזמן עצירת הסרטון ונקיטת צעדים נגד תוספי דפדפן שחוסמים פרסומות.

ראוי לציין כי גוגל טרם פרסמה הודעה רשמית בנוגע לשינוי, מה שמרמז שמדובר בניסוי נרחב בשלב זה. המומחים מאמינים כי אם הניסוי יצליח, המהלך עשוי להפוך לנוהל קבוע בפלטפורמה.

נכון לעכשיו, הפתרון היחיד עבור מי שמעוניין להימנע מהפרסומות המוצגות ללא אפשרות דילוג נראה כמנוי ל-YouTube Premium. האם זה יספיק כדי למשוך יותר משתמשים לשירות? נצטרך לחכות ולראות.

 

יוטיוב רשתות חברתיות גוגל פרימיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}