י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
זכה לתשואות רמות

הפרשן החרדי ריגש בכיכר החטופים: "חובה עלינו לזעוק"

הפרשן הבכיר ישראל כהן נאם בכיכר החטופים על חשיבות מצוות פדיון שבויים, קרא למפלגות החרדיות להפעיל את משקלן בנושא וציטט את גדולי ישראל שתומכים בכך. דבריו של כהן זכו לתשואות רמות מהקהל | צפו

הפרשן החרדי ריגש בכיכר החטופים: "חובה עלינו לזעוק"
ישראל כהן נואם בכיכר החטופים צילום: באדיבות המצלם

הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן שפועל זה חודשים ארוכים למען השבת החטופים ארצה, דיבר בכיכר החטופים והזכיר את החשיבות של מצוות פדיון שבויים בהלכה היהודית.

אלו דבריו:

אנחנו עומדים כאן היום בלב ליבם של הימים הנוראים. לפני שבועיים ציינו שנים עשר חודש ליום המר והנמהר ההוא, ביום שני היה השבעה באוקטובר, ועוד יומיים יום כיפורים. ימים נוראים, אזכרות על מתים ודאגה על החיים, צעקה על העתיד ובכיה על העבר. אבל בימים האלה אנחנו לא רק מתעטפים באבל, ולא רק זוכרים את מי שהלכו מאיתנו: אנחנו עומדים כאן ובכל מקום וזועקים את כאבם של אחינו ואחיותינו שנמקים בשבי מתחת לאדמה, בידי החמאס, כבר יותר משנה. חלקם לא רואים אור יום, מתחננים אלינו שנעשה הכל כדי להשיב אותם הביתה. המחשבה הבלתי נתפסת שכבר עברה שנה ועדיין אינם כאן מחרידה את ימינו ולילותינו. לא היינו מאמינים שכך יהיה, וחובה עלינו לזעוק על כך בכל יום ויום.

הנאום המרגש של כהן בכיכר החטופים צילום: באדיבות המצלם

באחת הסליחות המפורסמות שאנחנו אומרים בימים אלו, עשרת ימי תשובה, אנחנו פונים לקדוש ברוך הוא בתחינה שאולי ירחם, ואומרים כך: מלְאֲכֵי רַחֲמִים מְשָׁרְתֵי עֶלְיוֹן, חַלּוּ נָא פְנֵי אֵל בְּמֵיטַב הִגָּיוֹן. אוּלַי יָחוֹס עַם עָנִי וְאֶבְיוֹן, אוּלַי יְרַחֵם: וכאשר אנחנו באים להפיל את תחינתנו וצעקתינו לפני בורא עולם, מה שאנחנו מתארים לו זה בדיוק את הסבל של אחינו ואחיותינו הנמקים בשבי - אוּלַי יְרַחֵם יְחַלֵּץ עָנִי בְּעָנְיוֹ, חֲבוּשׁוֹ יַתִּיר מֵאֶרֶץ שִׁבְיוֹ, יִגְהֶה מְזוֹרוֹ וְיַחֲבֹשׁ חָלְיוֹ, צַעֲקָתוֹ יִשְמַע וְיָחִישׁ עֵת פִּדָּיוֹן. כי הרי אין סבל גדול מאותו סבל שעוברים אחינו שבשבי, אין פחד גדול מהפחד של בני המשפחה, על חייהם של החטופים הנמצאים בסכנה יומיומית, ובתנאים אכזריים ובלתי נתפסים.

כפי שהזכרנו ונזכיר את פסיקתו של מרן הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים במאה האחרונה - פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. ויש כאן פיקוח נפש ודאי. הרב עובדיה יוסף שכתב ופסק באריכות שמצוות פדיון שבויים היא החשבוה ביותר, ויש לפעול ולעשות עסקה, והחרו החזיקו אחריו בניו הראשונים לציון הרב יצחק יוסף, והרב דוד יוסף שנכנס בשבוע שעבר לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל. יחד הם הביעו ופסקו את עמדתה הברורה של ההלכה היהודית: לפדות את החטופים ולהשיבם הביתה.

דווקא בערב יום כיפור ימים של ערבות בין אדם לחבירו, בימים שכולנו מתכנסים סביב האבל והכאב במלאת שנה לטבח ההוא, שומה על חברי הכנסת והנציגים החרדים להפוך את השולחן עד לבואה של עסקת חטופים מלאה להשבתם של בנינו ובנותינו הביתה. אתם ערבים להם, ומידיכם אנחנו מבקשים אותם.

כיכר החטופים ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}