י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
מתח ביקורת

יו"ר האופוזיציה הגרמני לקנצלר: "מה שוות הצהרות הסולידריות שלך לישראל?"

יו"ר האופוזיציה בגרמניה, ביקר את מדיניות הקנצלר שולץ בכל הנוגע לאספקת תחמושת לישראל ואמר "מותו של נסראללה הוא אינטרס בטחוני מובהק של ישראל" הקנצלר השיב כי משלוחי הנשק יימשכו

יו"ר האופוזיציה הגרמני לקנצלר: "מה שוות הצהרות הסולידריות שלך לישראל?"
הדיון בפרלמנט צילום: DBT/Thomas Imo/photothek

מושב מיוחד בפרלמנט הגרמני לציון שנה ל-7.10 במעמד הנשיא שטיינמאייר, הקנצלר שולץ, השגריר רון פרושאור ונשיאת הבונדסטאג ברבל באס. כמו כן השתתפו שרי הממשלה וראשי המפלגות המיוצגות בבונדסטאג. המושב החל  בדקת דומייה לזכר קורבנות ה-7.10.

במהלך הדיון, ביקר יו"ר האופוזיציה מרץ (המועמד המוביל משרת הקנצלר בבחירות הבאות), את מדיניות הקנצלר שולץ בכל הנוגע לאספקת תחמושת לישראל, ודרש שיגבה את מילות התמיכה שלו בצעדים אופרטיביים.

"במשך שבועות וחודשים, ממשלת גרמניה מסרבת לרישיונות יצוא לתחמושת וחלקי חילוף לטנקים, ידוע לנו על שורה שלמה של מקרים מאוד ספציפיים שבהם הממשלה הפדרלית סירבה לאישור הדרוש לאספקת ציוד וחומר לישראל. ציוד שישראל זקוקה לו בדחיפות כדי לממש את זכותה להגנה עצמית".

״לכן אני רוצה לשאול אותך ברצינות רבה: מה בעצם שוות הצהרות הסולידריות שלך למדינת ישראל? איך האמירה המתמדת שלך בדבר ביטחונה של מדינת ישראל כסיבת קיומה של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, צריכה להישמע באוזני העם בישראל אם אתה בו זמנית שולל מהמדינה חלק ניכר מהסיוע במצב כל כך מעורער?".

עוד הוסיף מרץ כי מותו של נסראללה הוא אינטרס בטחוני מובהק של ישראל ומהווה איתות ברור שישראל וצבאה נחושה להגן על אזרחיה. "אנו מברכים על היכולות הללו". 

הקנצלר שולץ הגיב לדבריו של מרץ, ואמר כי "גרמניה לא החליטה לא לספק נשק, סיפקנו נשק ונספק נשק לישראל זוהי הגישה של הממשלה הפדרלית. לא אפר את כללי הסודיות של מועצת הבטחון הפדרלית אך קיבלנו החלטות בממשלה שיבטיחו שיהיו משלוחי נשק נוספים בזמן הקרוב ואז תיווכחו שהיו אלה אשמות שווא".

שרת החוץ ברבוק אמרה בדיון כי זכותה של ישראל להגנה עצמית הינה גם אחריותה של גרמניה, לא רק במילים אלא גם במעשים – וזאת בהתאם למשפט ההומניטארי הבינלאומי- וזוהי המשמעות של האחריות הגרמנית. היא התייחסה לביקורת שנמתחה על גרמניה באשר להימנעות בשתי הצבעות באו"ם שלא הכירו באחריות חמאס לטבח ולא קראו לשחרור החטופים.

בדבריה, טענה ברבוק כי החלטות אלו כללו גם אלמנטים חיוביים דוגמת סיוע הומניטארי לעזה וכן קידום פתרון שתי המדינות. ה"שטאטרזון" משמעותו הבטחת קיומה של מדינת ישראל ומימוש המשפט  ההומניטארי הבינלאומי.

גרמניה רון פרושאור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}