ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
הילולה ה-234

בעיירה הקטנה בקרפטים: הילולת הצדיק הנסתר

הרב מענדל וילהלם הפועל במקום גדולות ונצורות, מארגן מידי שנה מניין בקברו של בעל ההילולא, ביארצייט בתאריך ח' בתשרי. מהתלמידים הנסתרים של הבעל-שם-טוב זי"ע ואביו של מייסד חסידות חב"ד

בעיירה הקטנה בקרפטים: הילולת הצדיק הנסתר
הילולת הצדיק הנסתר צילום: באדיבות המצלם

יהודים מאוקראינה וישראל השתתפו אמש (ד') בעיירה וינוהרדיב (המוכרת בעולם היהודי בשמה סעליש) שבחבל הקרפטים בהילולא ה-234 של הרה"ק ישראל-ברוך פוזנר זצ"ל, מהתלמידים הנסתרים של הבעל-שם-טוב זי"ע ואביו של מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור-זלמן מליאדי זי"ע "בעל התניא והשולחן ערוך", הטמון במקום.

בראש המשתתפים נצפה העסקן החשוב, הנגיד הרב דוד דרלי שמסייע לעשרות הכנסות אורחים בקברי צדיקים ברחבי תבל; השליח הרב מאיר סטמבלר יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה'' מדניפרו שעורך בימים אלה מסע בקרב כמה קהילות ברחבי המדינה; רבה של האדיטש השליח הרב שניאור זלמן דייטש, האחראי על במקומות הקדושים באוקראינה מטעם "הפדרציה"; ורבו של מחוז הקרפטים השליח הרב מענדל וילהלם הפועל במקום גדולות ונצורות אשר מארגן מידי שנה מניין בקברו של בעל ההילולא, ביארצייט בתאריך ח' בתשרי.

הרב וילהלם הודה לרב דרלי על סיועו, העניק לו ספר תניא שהדפיס בציון אביו של "בעל התניא" וכן תשורה שהוציא לחתונת ביתו לאחרונה שבה מובאים סיפורים ופרטים היסטוריים בנוגע לבעל ההילולא הרה"ק ר' ישראל-ברוך.

סעליש בעל התניא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}