ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
חשש מפרובקציות

למרות החלטת העליון: תפילת יום הכיפורים לא תתקיים בגן מאיר

למרות פסיקת בית המשפט העליון שהתירה תפילה נפרדת בתל אביב, ארגון ראש יהודי מבטל את תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי של גן מאיר: "אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין"

למרות החלטת העליון: תפילת יום הכיפורים לא תתקיים בגן מאיר
המזרקה בכיכר דיזנגוף בערב יום הכיפורים תשפ"ד, לקראת תפילת "כל נדרי". צילום: פלאש 90

ארגון ראש יהודי הודיע כי הוא מבטל את תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי של גן מאיר בתל אביב, למרות פסיקת העליון אתמול שהתירה תפילות נפרדות בתל אביב. 

מהארגון נמסר: "על אף שבית המשפט פסק לטובתנו, ובעקבות חשש מפרובוקציות - ראש יהודי יקיים את תפילות יו"כ בבית הכנסת בבר כוכבא 54, ולא בגן מאיר". 

ישראל זעירא יו"ר הארגון: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה: במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים ולא אצבע בעין, לא פרובוקציה ולא אפליה. מחיצה כהלכתה כמנהג דורות". 

עוד הוסיף: "בעזרת ה', עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה. בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו, אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".

כזכור, זמן קצר לאחר פרסום החלטת בג"ץ, לפיה עיריית תל אביב נדרשת לאפשר קיום תפילה בהפרדה באזור גן מאיר בעיר, שיגר הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לסגן ראש עיריית תל אביב-יפו, הרב אלחנן זבולון, ובו הפציר שיפעל לביטול קיום התפילה ברחובה של עיר ולקיים את התפילה במקומות סגורים על מנת למנוע מחאות ועימותים נגד התפילה, כפי שהתרחשו לדאבון הלב בשנה שעברה ביום הכיפורים.

בפתח מכתבו מציין הראש"ל כי מעיקר הדין על פי ההלכה, ראוי להתפלל רק בבית כנסת או במקום סגור: "בעניין תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי, הנה ברור הדבר כי על פי ההלכה יש לקיים את התפילות בבית הכנסת, ואין להעדיף תפלה במרחב הציבורי על פני בית כנסת".

בית המשפט העליון ראש יהודי יום כיפור הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}