ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
בממשל ביידן מרוצים

ישורת אחרונה: הקבינט יתכנס היום להצביע על תקיפה באיראן

אתמול שוחחו נתניהו וביידן על תוכניות ישראל לנקום באיראן, ובמקביל גם על המערכה של ישראל נגד חיזבאללה בלבנון. השיחה בין המנהיגים היתה טובה ועניינית. גורם ישראלי אמר כי הקבינט יתכנס היום כדי להצביע על התגובה הישראלית

ישורת אחרונה: הקבינט יתכנס היום להצביע על תקיפה באיראן
נתניהו וביידן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הקבינט יצביע היום על התגובה לאיראן, לאחר מתקפת הטילים על ישראל בשבוע שעבר, כך אמר מקור ישראלי לרשת CNN. אתמול אמר שר הביטחון, יואב גלנט, כי תגובת ישראל לאיראן תהיה "עוצמתית, מדויקת ובעיקר - מפתיעה".

גורמים בממשל האמריקני מרוצים יחסית מרמת הפירוט שראש הממשלה נתניהו העביר לנשיא ג'ן ביידן, בשיחתם על התוכנית הישראלית לתקיפת תגובה באיראן, כך לפי רשת ABC. 

גורם אמריקני שמעורה בשיחה בין השניים אמש אמר, כי האמריקאים חשו שישראל קשובה לטיעונים שלהם על העדיפות להתמקד בפגיעה במתקנים צבאיים מאשר במתקני הגרעין של איראן כיעד.

בכיר אמריקאי  אמר כי למרות היחסים המתוחים בין ביידן לנתניהו, אווירת השיחה ביום רביעי הייתה לבבית. שני המנהיגים סכימו להישאר בקשר הדוק במהלך הימים הקרובים, הן ישירות והן באמצעות הצוותים שלהם.

לשיחה הצטרפה גם סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות, קמלה האריס. בישראל אמנם העלו הילוך בהכנות לפעולה, אך עדיין מתקיימים דיונים לגביה.

שר ההגנה לויד אוסטין היה אמור להיפגש השבוע עם שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, אך גלנט דחה את נסיעתו לארה"ב. כשנשאלה מדוע גלנט דוחה את הנסיעה, הפנתה סגנית מזכירת העיתונות של הפנטגון, סברינה סינג, שאלות לממשלה.

 
מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה ארצות הברית ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}