ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
מתכוננים לנקמה

הערכה: איראן בזבזה כשליש מהטילים שהיו ברשותה

המשטר האיראני החזיק בכ-600 טילים איכותיים לפני המתקפה על ישראל בשבוע שעבר. איראן שיגרה 180 טילים לעבר ישראל ונשארה עם כ-400. איראן החזיקה בכ-2,000 טילים סך הכול

הערכה: איראן בזבזה כשליש מהטילים שהיו ברשותה
תצוגת טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

איראן שיגרה בשבוע שעבר טילים איכותיים יותר לעומת אלו ששיגרה במקתפת הכטב"מים שאירעה בחודש אפריל. על פי הדיווח בכאן 11, ההערכה שאיראן בזבזה כשליש מהטילים שהיו ברשותה.

עוד דווח, כי ההערכות הן שלפני המתקפה המשטר האיראני החזיק בכ-600 טילים אותם ניתן להגדיר כטילים "איכותיים". במתקפת הטילים שוגרו לישראל 180 טילים, כך שנותרו בידי איראן 400 טילים, שליש מהכמות שהייתה ברשותה לפני המתקפה. לפי פרסומים זרים איראן החזיקה בכ-2,000 טילים בליסטיים.

אתמול אמר שר הביטחון יואב גלנט בזמן ביקור באגף המודיעין של צה"ל בהיערכות לתקיפה: "ההתקפות של האיראנים היו אגרסיביות אבל לא מדויקות – התקיפה שלנו תהיה קטלנית, מדויקת ובעיקר מפתיעה. הם לא יבינו מה קרה ואיך קרה, הם יראו את התוצאות".

בעוד ישראל בוחנת כיצד להגיב, עומדות על הפרק מגוון אפשרויות, כל אחת רצופה בסיבוכים. פגיעה בשדות נפט איראניים עלולה לעלות את מחירי הנפט העולמי ערב הבחירות בארה"ב ולהביא להתקפות מצד מיליציות הנתמכות על ידי איראן על מתקני נפט המופעלים על ידי בעלות ברית אמריקאיות במפרץ הפרסי.

מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית אריק קורילה, האחראי על הפעולות הצבאיות של ארה"ב במזרח התיכון, ביקר בישראל ביום ראשון, ונפגש עם גלנט ומפקדים בכירים, בין השאר, כדי להזהיר מפני פגיעה באתרי הגרעין של איראן. או מתקני נפט.

 
איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}