כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
לקראת החגים

באגף התורני: כך נרתם הפיקוד למען האסירים

אור בתוך החושך: אסירי האגף התורני בכלא מעשיהו מציינים לשבח את התנהלות הנהלת בית הסוהר בראש השנה

באגף התורני: כך נרתם הפיקוד למען האסירים
כלא מעשיהו ברמלה צילום: פלאש 90

באגף התורני בכלא מעשיהו ציינו לשבח את הנהלת בית הסוהר ואת רב היחידה על הירתמותם להעברת ימי החג במגוון הקלות והתחשבויות.

במוצאי ראש השנה הגיעה למערכת שיחה מעניינת על התחשבות חסרת תקדים באסירים שומרי המצוות השוהים כאמור באגף התורני בביס"ר מעשיהו.

בשיחה דווח כי מפקד מחוז מרכז הנכנס מר שלומי שגיא הגיע בערב ראש השנה לאגף התורני לשוחח עם אסירי האגף באופן אישי, התעניין באורח החיים באגף, שמע מהאסירים על דברים היכולים להקל עליהם והבטיח להמשיך ולעשות הכל ע"מ להקל עליהם ככל הניתן.

בעקבות הביקור, האסירים נכנסו לחג בהרגשה טובה, והתרגשו מהאנושיות והאכפתיות שהפגין כלפיהם מפקד המחוז.

כמו כן, ע"פ עדויות האסירים, מפקד בית הסוהר עודד עג'מי עוקב באופן אישי במהלך כל השנה שהאסירים באגף מקבלים את כל התנאים הנדרשים לצורך שמירה על אורח חיים תורני.

לדבריהם, מפקד בית הסוהר מקפיד להיכנס לאגף התורני לעיתים תכופות ע"מ שהאסירים יוכלו להעלות בפניו דברים הצריכים את התערבותו, תוך שהוא דואג לתת לאסירים את ההרגשה שהמאסר הוא זמני ובעז"ה כשהם ישתחררו הם יפתחו דף חדש בחייהם, ולפני הכל ולמרות הכל הם בני אדם שטעו והוא רוצה לעזור להם ככל יכולתו ע"מ להקל עליהם את תקופת המאסר ככל שהדבר תלוי בו, ואכן, הדברים שמועלים בפניו מטופלים תמיד מעבר לציפיות האסירים וללא דחיות.

ביום רביעי, ערב ר"ה, נכנס מפקד בית הסוהר לאגף התורני ע"מ לוודא באופן אישי שיש באגף את כל הנצרך לימי החג והשבת הצמודה. כמו כן, אישר לאסירי האגף לקיים את תפילות וסעודות החג, והנחה שהאגף ייפתח משעה 04:00 לפנות בוקר ועד לשעה 12:00 בלילה וכל זה ע"מ שהאסירים יוכלו לנצל את ימי ראש השנה לתפילות ולימוד בבית הכנסת.

בנוסף, סיפרו האסירים כי בערב החג, לבקשת מפקד הביס"ר שלח אחראי המטבח עמיאל שמואל שפע של סימני חג, ירקות ומצרכים בשפע, והכל כדי שהאסירים יוכלו להרגיש שמחת חג גם בתוך החושך.

כמו כן, ניכרת מסירותו של רב היחידה הרב רואי ענסי שליט"א שבהמשך לדאגתו לאסירים במהלך כל השנה, עמל לפני החג בשעות לא שגרתיות ועבר בין כל האסירים בכלל האגפים לוודא שיש לכל אחד את סימני ראש השנה, מחזורי תפילה, קיטלים, וכל הנצרך, וכל זאת בסיוע של סגן רב היחידה הרב מנחם יעקובזון.

עוד הוסיפו האסירים וציינו לשבח את מפקד האגף התורני מר אבישי מרדכי שדואג לרווחת אסירי האגף במהלך כל השנה, תוך מתן דגש על שמירת אורח חיים תורני באגף ועל מסירותו בערב החג לוודא שהאסירים קיבלו את כך הנצרך לקיום מצוות החג.

כלא מעשיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}