י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
המלך ספד לה

ניצולת השואה שחינכה מיליונים הלכה לעולמה בגיל 100

ניצולת השואה ומחנכת על השואה, גב' לילי אברט ע"ה מלונדון, הלכה לעולמה בגיל 100. לילי התפרסמה ברחבי העולם לאחר שסיפור חייה פורסם בספר שכתבה יחד עם הנין שלה, המלך צ'ארלס נפגש עם לילי ותלה את תמונתה בארמון המלוכה

ניצולת השואה שחינכה מיליונים הלכה לעולמה בגיל 100
לילי אברט מראה למלך צ'ארלס את המספר שחרטו על ידה הנאצים צילום: באדיבות המצלם

לילי אברט (שיינדל יפה), ניצולת שואה מעוררת השראה נפטרה בביתה בצפון מערב לונדון, מוקפת במשפחתה התומכת. הלוויתה תתקיים מחר בשעה 11:30 בהר המנוחות.

לילי אברט בת 100 חינכה מיליונים על השואה עם סיפור חייה המפעים שכלל ההישרדות מול הנאצים בתקופת השואה.

המלך צ'ארלס הגיב על פטירתה ואמר שהבשורה הגיע אליו "בצער רב". בהצהרה שפרסם המלך נאמר: "בתור ניצולת הזוועות של השואה, אני כל כך גאה שהיא מצאה מאוחר יותר בית בבריטניה שבו היא המשיכה לספר לעולם על הזוועות הנוראיות שהיא הייתה עדה להו, תזכורת לדורנו - ובאמת, לדורות הבאים - על שחיתות ורוע שאליהם יכולה האנושות ליפול, כאשר ההיגיון, החמלה והאמת ננטשו".

המלך הוסיף: "לצד ניצולי שואה אחרים היא הפכה לחלק בלתי נפרד ממרקם האומה שלנו, החוסן והאומץ שלה דוגמה לכולנו, היא לא תישכח לעולם".

בית המלוכה הבריטיההודעה של המלך צ'ארלסצילום: בית המלוכה הבריטי

הרב הראשי לבריטניה, אפרים מירוויס ספד ללילי: "אברט היתה מגדלור של חוסן, אומץ ואמונה בזמנים קשים. היא שרדה את הזוועות הבלתי נתפסות של אושוויץ, להעיד לחנך ולעורר השראה. מחשבותינו עם משפחתה היקרה. בעולם שצריך ללמוד את לקחי השואה יותר מתמיד, יהי זכר חייה יוצאי הדופן של לילי לעד בברכה", כתב הרב הראשי.

"מול אובדן בלתי נתפס, לילי הבטיחה לעצמה: אם היא תשרוד את הגיהינום עלי אדמות, היא תספר את סיפורה - לא בכעס, אלא בכבוד ובנחישות לכבד את מי שלא שרד. מעולם לא מומשה הבטחה כה עמוקה כמו שלה", מסרה היום משפחתה.

עוד נמסר ממשפחתה: "היא בנתה את חייה מחדש באמונה ואהבה, ואף פעם לא שאלה, 'למה אני?' במקום זאת, היא התמקדה במה שניתן לבנות מחדש מהאפר, והחיוביות שלה ממשיכה להדריך אותנו בזמנים קשים אלה. בזמן שאנו מתאבלים על האמא והסבתא האהובה שלנו, אנו גם חוגגים את חייה יוצאי הדופן. אור שזרח בבהירות. היא הייתה הגיבורה שלנו, והיעדרה מותיר חלל בלתי נתפס בחיינו".

באדיבות המצלםהמלך צ'ארלס עם הנין דוב פורמןצילום: באדיבות המצלם

יחד עם נינה דב פורמן, היא עזרה לחנך וליידע צעירים על השואה באמצעות ספרים ותוכן במדיה חברתית, במיוחד בטיק טוק שם היא צברה יותר מ-2 מיליון עוקבים. אברט הותירה אחריה בת ובן, עשרה נכדים, 38 נינים ונין אחד.

לילי אברט המלך צ'ארלס בריטניה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}