ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
יחכה לטראמפ?

הח"כ מהליכוד ביקש מנתניהו להתמנות לשגריר ישראל בוושינגטון

ח''כ ביסמוט הציע את עצמו לאחרונה כמועמד להחלפת השגריר בוושינגטון מייק הרצוג, שכהונתו אמורה להסתיים בחודש הבא. ההערכה בליכוד, שנתניהו יחכה עד אחרי הבחירות בארצות הברית כדי להכריע על זהות השגריר הבא

הח"כ מהליכוד ביקש מנתניהו להתמנות לשגריר ישראל בוושינגטון
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בועז ביסמוט מסיעת הליכוד ביקש לאחרונה מראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול את מועמדותו כשגריר ישראל הבא בוושינגטון, במקום השגריר הנוכחי מייק הרצוג, שכהונתו צפויה להסתיים בחודש הבא, כך דווח ב'וואלה'. מטעמם של חבר הכנסת בועז ביסמוט ומלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

ביסמוט, שנבחר לכנסת לפני כשנתיים וכבר שימש בעבר כשגריר במאוריטניה, ביקש לאחר הבחירות להתמנות לסגן שר החוץ - אך בקשתו לא נענתה.

בהמשך, הוא הציע את מועמדותו לתפקיד השגריר בפריז, שנמסר בסופו של דבר למינוי מקצועי פנימי במשרד החוץ ולא ממכסת המינויים הפוליטיים של שר החוץ וראש הממשלה.

השגריר הרצוג, אחיו של הנשיא יצחק הרצוג, מונה לתפקיד הדיפלומטי הבכיר בארה"ב על ידי ממשלת בנט-לפיד, ונתניהו, עם חזרתו לשלטון, המשיך איתו עד סוף הקדנציה בת שלוש השנים, בנובמבר 2024.

בחודשים האחרונים הועלו שמות של מספר מועמדים להחלפתו, בהם השגריר לשעבר באו"ם, גלעד ארדן, השר רון דרמר, שכבר כיהן בוושינגטון בעבר, ויועצו המדיני של נתניהו, אופיר פלק, אך המינוי של אף אחד מהם לא התקדם. כך, כחודש לפני סוף כהונתו של הרצוג, אין עדיין מועמד להחלפתו.

בליכוד מעריכים שנתניהו ימתין עד אחרי הבחירות בארצות הברית, בתחילת נובמבר כדי להכריע על זהות השגריר הבא בוושינגטון. 

בועז ביסמוט הליכוד ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}