י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
שנה לטבח

כ-100 שגרירים ודיפלומטים זרים השתתפו בטקס ל-7 באוקטובר

היום התקיים אירוע במשרד החוץ לזכר הנרצחים והחטופים בעלי אזרחות זרה ב-7.10. הונחו פרחים על ידי משלחת גולים איראנים תומכי ישראל. שגריר ארה"ב לישראל נשא דברים בשם הסגל הדיפלומטי בישראל

כ-100 שגרירים ודיפלומטים זרים השתתפו בטקס ל-7 באוקטובר
שגריר ארצות הברית בטקס צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

היום התקיים אירוע משרד החוץ לזכר בעלי האזרחות הזרה אשר נחטפו ונרצחו בטבח של ה-7.10. האירוע, אשר התקיים מול כ-100 שגרירים ודיפלומטים זרים המוצבים בישראל, החל בדקת דומיה לזכר הנרצחים. לאחריו, הודלק נר זיכרון על ידי שגרירת תאילנד לישראל והונחו זרי זיכרון על ידי שגריר נפאל, ושגריר טנזניה לישראל, שאזרחיהן עדיין בשבי חמאס. כמו כן, הונחו פרחים על ידי משלחת גולים איראנים תומכי ישראל. שגריר ארה"ב לישראל נשא דברים בשם הסגל הדיפלומטי בישראל. 

במסגרת האירוע הוקרן בהקרנת בכורה עולמית פרק מהסדרה החדשה של YES "שחר אדום", אנתולוגיה בת 4 פרקים המבוססים על ארבעה סיפורים אמיתיים שהתרחשו ב-7 באוקטובר. הפרק ששודר במסגרת האירוע סיפר את סיפורה של סבין תעסה אשר שרדה יחד עם בניה הצעירים את האימה של 7.10, אך שכלה בטבח את בנה הבכור ואת אבי ילדיה. הפרק, התנהל בשפה הצרפתית ועברית ושודר עם כתוביות באנגלית לטובת המשתתפים. 

לאחר הקרנת הפרק התקיים שיח במסגרת פאנל בו לקחו חלק מנכ"ל יס, אשר הפיקה את הסדרה "שחר אדום", סבין תעסה אשר סיפורה הוצג בפרק ששודר ויעל אבקסיס, אשר גילמה את דמותה של סבין בפרק. 

מנכ"ל משרד החוץ יעקב (קובי) בליטשטיין: "טבח ה-7 באוקטובר היה יום שחור לא רק בהיסטוריה של מדינת ישראל, אלא של העולם כולו ואכן, גם אזרחים זרים שאינם ישראלים נפלו קורבנות לטרור הרצחני של חמאס. מאז ועד היום משה"ח ממשיך לפעול אל מול הקהילה הבינ"ל במטרה שאלה ילחצו על ארגון הטרור חמאס שישחררו את 101 החטופים והחטופות הנמצאות בשבי חמאס וכן, לגיוס תמיכה בינ"ל במדינת ישראל הנלחמת את מלחמתו של העולם החופשי, כנגד איראן והפרוקסיז האזוריים אותם היא מפעילה".

שגריר ארה"ב לישראל ג'ייקוב לו: "האירוע הבלתי נתפס של ה-7.10 הינו אירוע גלובלי בו נרצחו כ-1200 אנשים ו-251 נלקחו בשבי, אזרחי 25 מדינות שונות מכל רחבי העולם. לכולם יש את הזכות לחופש. כל יום שהחטופים לא שבים הוא יום של סבל, עבור משפחותיהם ועבור העולם. אנחנו לא נוותר עד שכל אחד ואחת מהחטופים ישובו הביתה".

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}