ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
"היישוב כמבצר"

מראות מהאינתיפאדה: הנגמ"שים חוזרים להגן על יישובים ביהודה ושומרון

בצה"ל מבהירים כי הכנסת כלי הרק"מ לא מתבצעת בשל התרעות או מודיעין, אלא כחלק מסל כלים להגנת היישובים מתוך תפיסה של "היישוב כמבצר"

מראות מהאינתיפאדה: הנגמ"שים חוזרים להגן על יישובים ביהודה ושומרון
מנהלת המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון צילום: משרד הביטחון

כחלק מתפיסה הבטחונית של צה"ל "יישוב כמבצר" צפויים להגיע היום (רביעי) נגמ"שים ליישובים ומוצבים ביהודה ושומרון, כאשר ברוב האזורים מדובר בתקדים מאז האינתיפאדה השנייה, כך ע"פ הדיווח של חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

למעשה, זה מספר חודשים בהם דוחפים ראשי הרשויות, ובראשם ראש מועצת בנימין ומועצת יש"ע ישראל גנץ, להכנסה של כלי רק"מ (רכב קרבי משוריין) ליהודה ושומרון וזאת מתוך ההבנה לאחר השבעה באוקטובר הינה שיש צורך בכלים משמעותיים ומוגנים יותר, על מנת להגן על היישובים ביום פקודה.

חשוב להדגיש כי הן בצה"ל והן במועצות מבהירים כי הכנסת כלי הרק"מ ליישובים אינה מתבצעת לאור התרעות קונקרטיות או מודיעין, אלא מתפיסת הגנת יישוב שהולכת ומתעצמת. 

יש לציין כי כבר בתחילת המלחמה הוכנסו מקלעי מא"ג ליישובים ואף נשקל לצייד נשקיות בטילי כתף, מה שלא התרחש בסופו של דבר.

על פי התכנון יוצבו נגמ"שים בכל רחבי יהודה ושומרון, ביישובים נבחרים, לא אל מול התרעות כלשהן אלא מתפיסה אסטרטגית של האזור, ועל פי היכולות של החטיבות. בחלק מהמקרים מדובר יהיה בנגמ"שים שיוצבו ביישובים ובחלק מהמקרים הם יוצבו במוצבים קרובים. כלי הרק"מ יוזזו מפעם לפעם, בהתאם להערכות מצב מתמשכות.

נגמ''ש יהודה ושומרון אינתיפאדה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}