י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
עושים לכם סדר

צריכים להגיש תביעה נגד 'בסדנו'? כך תפעלו

בהמשך לפרסומים האחרונים על חובות בגובה עשרות מיליוני שקלים של שתי חברות בקבוצת ההשקעות בסדנו, עו"ד גיא סרוסי שמייצג עשרות משקיעים בתיק בסדנו עושה לכם סדר

צריכים להגיש תביעה נגד 'בסדנו'? כך תפעלו
השקעות, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

שקיעת בסדנו

"בסדנו יזמות והשקעות בע"מ", היא קבוצת השקעות שפנתהה לציבור הדתי והחרדי אשר הוקמה בשנת 2011. הקבוצה שהתמקדה בהשקעות בעולמות ההייטק והנדל"ן, נהגה לגייס משקיעים באמצעות פרסום בכלי תקשורת חרדים וקיום כנסים. בשנת 2022, חקרה הרשות לניירות ערך את החברה ומנהלה בחשד לגיוס כספים שלא כחוק. שנתיים לאחר מכן, הגישה את מסקנותיה לפרקליטות המדינה לפיהן קיים חשש להונאת פונזי בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקלים.

ביום 15.9.24 פסק בית המשפט שעל בעלי בסדנו אליעזר גרוס לשלם באופן אישי סכום ש ל 6 מיליון ₪ לאחד מנושיו. קישור לפסק הדין

ביום שישי (12.9.24) פחות מחודש לאחר שמונו כנאמנים לחברה מטעם בית המשפט, הודיעו הנאמנים כי פעילות החברה צומצמה, משרדי החברה נסגרו ומספר עובדיה צומצמו לכדי 4 עובדים בלבד, לצורך שימור  וסידור פעילות החברה לבחינת אפשרות מכירת השקעות מסוימות בחברה. נושי החברה עולים על 1,000 במספר וחובות החברה להם עומדים על עשרות, אם לא מאות מיליוני שקלים. קישור לעדכון הנאמנים

כעת נקבע כי על נושי החברה להגיש תביעות חוב נגד החברה כדי לקבל את כספם - מלווים ומשקיעים. מדוע עליי להגיש תביעת חוב נגד בסדנו? אני חייב להגיש תביעת חוב כדי לקבל את כספי?

נענה לשאלות אלה שמטרידות רוכשים רבים בפנייתם אלינו.

מאחר ואנחנו מצויים בהליך של חדלות פרעון אי אפשר להגיש תביעות נגד בסדנו מחוץ להליך זה. כל תביעה שתוגש נגד החברה תקבל "חותמת של עיכוב הליכים" מבית המשפט ועל התובע יהיה להגיש אותה בבית המשפט של חדלות פרעון.

אילן אסייגעורך הדין גיא סרוסיצילום: אילן אסייג

בית משפט הוא בעצם זה שמרכז את כל ההליכים נגד בסדנו. המכשיר היחיד שיש בידי נושי החברה- משקיעים ומלווים כאחד, על פי חוק, כדי לתבוע את כספם והלוכיח את החוב כלפים הוא תביעת חוב. ועכשיו נבהיר - מי שלא יגיש תביעת חוב, לא יקבל "בהתנדבות" כסף מהחברה או מהנאמנים. החוק קובע כי כדי לקבל את כספכם בחזרה, עליכם להגיש תביעת חוב. לא תקבלו את כספכם מהחברה אם לא תגישו תביעת חוב.

מדובר במסמך משפטי לכל דבר ועניין. ההמלצה היא להשתמש בשירותי עורך דין לצורך כך - זאת מאחר ולאופן הצגת הדברים בטח באירוע מורכב כזה, יכולה להיות השפעה גם על הכרעת החוב כלפיכם.

קחו לדוגמה מצב בו אדם היה חייב לכם מיליון ש"ח וסירב לשלם. הייתם תובעים אותו באמצעות עורך דין בבית המשפט או בבית דין רבני? התשובה היא וודאי שכן.

אותו דבר בענייננו בבסדנו. לרובכם חייבים סכומי כסף גדולים מאוד, כספי חסכונות, לכן אין להקל ראש בהליך בו אנחנו נמצאים.

לאחר הגשת תביעת החוב, יכריעו הנאמנים בתביעות החוב, ידווחו על מצבה הכספי של החברה, ויעדכנו מהם מקורותיה הכספיים של החברה כדי שתקבלו את כספם בחזרה.

 

בסדנו גיא סודרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}