ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
הפיגוע בחדרה

המאבטח שירה במחבל משחזר: "דרכתי את הנשק וצרחתי לו 'תשכב'"

המאבטח שירה במחבל, עדי נטף שחזר: "שמעתי אותו ממלמל משהו בערבית. דרכתי את הנשק, צרחתי לו: 'תשכב, תשכב! תוריד את הבגדים!'. איש המילואים שהיה לידי ירה באוויר". המפכ"ל אמר בזירה: "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו"

המאבטח שירה במחבל משחזר: "דרכתי את הנשק וצרחתי לו 'תשכב'"
זירת הפיגוע בחדרה צילום: Tal Gal/Flash90

מספר שעות לאחר הפיגוע הקשה בחדרה שביצע מחבל מאום אל פחם, מתחילות להגיע העדויות של תושבי האזור שהתמודדו עם אירוע הטרור.

עדי נטף, המאבטח שירה במחבל, שחזר את הדרמה בשיחה עם 'ישראל היום': "ראיתי את הבחור שעובד במינימרקט מתעמת עם המחבל. הוצאנו נשקים. בהתחלה לא הבנתי אם זאת פאניקה, או שאכן מדובר במחבל שפצע את העובד. שמעתי אותו ממלמל משהו בערבית. דרכתי את הנשק, צרחתי לו: 'תשכב, תשכב! תוריד את הבגדים!'. איש המילואים שהיה לידי ירה באוויר. המחבל לא נענה ואתה מבין שזה או אתה או הוא. כשיורים באוויר ואין תגובה - אין ברירה. יריתי לו ברגל כדי להרתיע אותו ואז הגיעו כוחות הביטחון".

תיעוד דרמטי - אזרחים ושוטרים עוצרים את החשוד צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

המוכר בקיוסק בזירה סיפר לשלו כחלון בחדשות 14: ״המחבל נכנס לפה עם יד מדממת, עמד מולי, לקח בקבוק מים ושאל אם אני רוצה למות, הוא הכניס יד לכיס, ריססתי אותו בגז פלפל והוא יצא החוצה״.

אלון, שנכח בזירה סיפר: "אני עובד פה במספרה ברחוב הרברט סמואל. הבנו שיש מחבל שעובר ודוקר אנשים. הגיעו כוחות משטרה והייתה מהומה גדולה. בהלה ענקית. ראיתי איך מנטרלים אותו, אבל לא חיסלו את המחבל. ירו לו ברגליים".

משה, עד ראייה שהיה במקום, סיפר ל"ישראל היום": "המשרד שלי במרכז העיר, ברחוב הרברט סמואל. המחבל הגיע לכיוון המשרד שלי ושמעתי יריות. אומרים שירו לו ברגליים. יש כאן הרבה ניידות משטרה והרבה אמבולנסים. המחבל כנראה עבר לפה מרחוב הגיתית דרך רחוב הרצל. זה מרחק של קילומטר".

המפכ"ל דני לוי אמר בזירה: "משטרת ישראל בימים האלה מתוחה מקצה לקצה. שוטרינו נמצאים בכל מקום. היום היתה תגובה להרבה זירות. הבאנו לנטרול המחבל וסיום האירוע. כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו. אנחנו פזורים בכל הגזרות כדי למנוע אירועים כאלה. יש הרבה ניסיונות להוציא פיגועים. צריך להבין שאנחנו לא עובדים בחממה. היו 4 זירות. ברגע שהיה פיגוע התייחסנו בהתאם ולראייה המחבל נוטרל. בהתחלה קיבלנו דיווח על דקירות באירוע פלילי וברגע שהבנו שזה פיגוע טיפלנו בהתאם".

במשטרה סיכמו לפני זמן קצר את האירוע: סמוך לשעת הצהריים התקבל דיווח אודות אדם שנדקר ברחוב הגיתית, מתחקור שבוצע במקום עלתה תמונה של קטטה במהלכה נדקר אדם ונוסף שהגיע כביכול להפריד נדקר גם הוא בעוד הדוקר נמלט כשהוא רכוב על גבי אופנוע.

בהמשך במהלך סריקות אחר החשוד ודיווחים נוספים, אותרו 3 זירות נוספות עם פצועי דקירה, נאספו נתונים ועובדות מהזירות אשר גיבשו תמונת מצב המעידה על אירוע טרור. מדובר באירוע מתגלגל לארבע זירות שונות בחדרה, כאשר בזירה רביעית החשוד נוטרל ונעצר.

כוחות משטרה רבים החלו בביצוע סריקות ברחובות העיר תוך הפעלת מסוק משטרתי בניסיון לאתר את החשוד הנמלט , יחד עם פקחים של עיריית חדרה שהצטרפו לחיפושים.

המחבל אותר על האופנוע בזירה הרביעית ברחוב הרברט סמואל בחדרה, נוטרל ע"י אזרח חמוש שהיה במקום ונעצר מייד ע"י כוחות הביטחון.

בסמוך למחבל נתפסו גרזן וידית סכין, כאשר בסריקות בשטח אותרה להב הסכין מגואלת בדם. הגרזן והסכין הועברו להמשך מיצוי חקירת ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע והנסיבות.

פיגוע חדרה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}