ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
מתקרבים ליהדות

קהילת "בני נוח" בקולומביה כבר מונה מעל 500 חברים

הקהילה אינה מסתפקת בלימוד רוחני בלבד. חברי הקהילה מקיימים פעילויות קהילתיות כמו מגביות לעניים ושיפוצים של מבנים ציבוריים. הפעילות החברתית הענפה אף זכתה להכרה מצד הרשויות, כאשר משטרת בוגוטה העניקה לקהילה תעודת הוקרה על תרומתה

קהילת "בני נוח" בקולומביה כבר מונה מעל 500 חברים
חנוכיית ענק בקהילת בני נוח צילום: מאיר שלום

"טרנד" חדש בקולומביה: צמיחה משמעותית בקהילת בני נוח בקולומביה, עם למעלה מ-500 חברים פעילים. "בני נוח" הוא מושג יהודי, המתאר אנשים שאינם יהודים, אך מקיימים את שבע מצוות בני נוח – קוד אתי ותיאולוגי שנמסר לכל האנושות, לפי המסורת היהודית, לאחר המבול.

מצוות אלה כוללות איסורים על עבודה זרה, רצח, גזל, קללת השם, וכן חיוב לקיים מערכת משפט ולהימנע מאכילת איבר מן החי. בני נוח אינם יהודים ואינם נמצאים בתהליכי התגיירות, אך הם מתחייבים לשמור על עקרונות מוסריים אוניברסליים לפי תורת משה ולקיים את האמונה באל אחד – עיקרון הנוגד את הנצרות.

ארגון "ברית עולם", המרכז העולמי לבני נוח בראשות הרב אורי שרקי, מקיים מערכת הדרכה רוחנית וקהילתית לקהילת בני נוח בקולומביה. הארגון שלח רב מישראל, הרב דוד שלם, המעניק לקהילה שיעורי תורה ופילוסופיה יהודית בספרדית.

קהילת בני נוח בקולומביה התחילה משלוש קבוצות עיקריות: קבוצת "ברסלב" עם כ- 120 חברים, קבוצת "גל עיני" עם 120 חברים נוספים, וקבוצת "סטודנטים אוניברסלים" עם 50-60 חברים. לאחרונה התגבש גרעין פעילים של "ברית עולם" שיצר פעילויות משותפות לקהילת בני נוח ופעילויות מדיה לציבור הקולומביאני הנוצרי, אשר הובילו להתעניינות רבה והגדלת הקהילה, המונה כבר כ-500 איש בסך הכל, רובם בעיר הבירה בוגוטה.  

חברי הקהילה פעילים מאוד במדיה הדיגיטלית, ועורכים מפגשי זום לקהל הרחב שהובילו להתעניינות רבה, ולאחרונה אף יוטיוברים קולומביאנים החלו לפרסם תכנים על בני נוח הקשורים לברית עולם. הקהילה אף מתכננת להקים אתר אינטרנט ייעודי בספרדית.

כל בני נוח בקולומביה היו בעברם קתולים, וחלק משמעותי מהמהפך שגרם להם לעזוב את הנצרות ולהפוך לבני נוח הוא האמונה באל אחד, הם לומדים מתוך הספרות התורנית, כולל מספריו של הרב אורי שרקי "ברית שלום" (הלכות בני נוח) ומסידור התפילה "ברית עולם" שתורגמו לספרדית, ומשתתפים בשיעורים של הרב דוד שלם המתקיימים בזום אחת לשבועיים.

הקהילה אינה מסתפקת בלימוד רוחני בלבד. חברי הקהילה מקיימים פעילויות קהילתיות כמו מגביות לעניים ושיפוצים של מבנים ציבוריים. הפעילות החברתית הענפה אף זכתה להכרה מצד הרשויות, כאשר משטרת בוגוטה העניקה לקהילה תעודת הוקרה על תרומתה.

חברי הקהילה מספרים

קלודיה קסטילו, מנהלת קהילת בני נוח בבוגוטה, מציינת: "להיות בת נוח במשך חמש שנים היה מסע לחירות רוחנית, ללא קשרים לעבודה זרה, ללא פחדים, וללא שקרים. אני עובדת כל יום על פיתוח הרוחניות והאינטלקט שלי בהנחיית הרבנים שמלמדים אותנו את האמונה האמיתית באלוהים".

סנטיאגו נגרט, חבר קהילת בני נוח בבוגוטה, מספר: "הניסיון שלי כמונותאיסט בקהילת בני נוח בקולומביה היה חוויה יוצאת דופן. השילוב של הרצון העז ללמוד תורה יחד עם הלימוד המסורתי של חכמי ישראל הוא חוויה שלא ניתן להשוות".

ליזת' רייס, חברת קהילת בני נוח בבוגוטה, מוסיפה: "המפגש שלי עם תכני בני נוח שינה את חיי. תחושת החיבור לעולם האמונה והיציאה מהשקרים והפחדים מהעבר הביאו אותי למצוא את מקומי בקהילה המיוחדת הזו"?

הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם", מוסיף: "זכינו שפעילותה של ברית עולם תקבל את תמיכתם של חשובי הרבנים בישראל ובעולם, ובכללם הרבנים הראשיים לישראל. התעצמותה של תנועת בני נוח קשורה בהתעצמותה של מדינת ישראל, בתור התגשמות חזון הנביאים, המביא ברכה לעולם כולו. "כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים".

בני נוח הרב אורי שרקי קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}