ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
שוחרר אחרי לחץ

אזיקים ועיניים מכוסות: עיתונאי גרמני נעצר בגלל ראיון לערוץ ישראלי

כתב העיתון פול רונצהיימר שוחרר מאוחר יותר באותו ערב, לאחר 12 שעות מעצר לערך, אחרי התערבות שגרירות גרמניה בביירות, ובזכות שיתוף הפעולה של הרשויות בלבנון הוא הורשה לחזור לסיקור המלחמה

אזיקים ועיניים מכוסות: עיתונאי גרמני נעצר בגלל ראיון לערוץ ישראלי
פעילות צוות הקרב של חטיבת גולני בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

כתב המלחמות של העיתון הגרמני הנפוץ BILD, פול רונצהיימר, נעצר בביירות ביום שלאחר חיסול נסראללה לאחר שהתראיין לתכנית ״חדשות שישי״ עם מואב ורדי בכאן חדשות בשידור חי מביירות.

‏העיתון הגרמני ״בילד״ שעומד לצד ישראל, חושף היום כי בעקבות הראיון עם ״כאן חדשות״ לקחו אלמונים את רונצהיימר וצוות הצילום שלו מחדר המלון שלהם למקום לא ידוע, שם נחקרו כשהם כבולים באזיקים ועיניהם מכוסות. על פי החשד, הגברים היו חברים במודיעין הצבאי הלבנוני.

הראיון שהוביל למעצר צילום: כאן חדשות

רונצהיימר שוחרר מאוחר יותר באותו ערב, לאחר 12 שעות מעצר לערך, אחרי התערבות שגרירות גרמניה בביירות, ובזכות שיתוף הפעולה של הרשויות בלבנון. הוא הורשה לחזור לסיקור המלחמה ו״בילד״ בחר לפרסם את האירוע רק לאחר יציאתו בשלום מלבנון.

דב גיל-הר מדווח כי בבוקר יום שבת, לאחר חיסול נסראללה והראיון ששודר בישראל, הפיצו אנשי חיזבאללה תמונה של רונצהיימר בקבוצות וואטסאפ שונות, והחשש היה כי אנשי חיזבאללה הם אלו שינסו לעצור אותו.

רונצהיימר כותב היום בבילד כי יכולת הדיווח שלו בלבנון היתה מוגבלת בשל השפעתו העמוקה של חיזבאללה: "מלבד העובדה שנעצרנו, נחקרנו ואפילו הוחזקנו בכלא, קשה מאוד לכתבים רבים כרגע לדווח מהמקומות שבאמת הם בעלי משמעות״.

‏הוא ציין כי חיזבאללה מעניק מעט מאוד היתרים לעיתונאים לפעול בלבנון, ולאחרונה אף הותקפו והוכו כתבים בלגים על ידי תומכי חיזבאללה בביירות. למרות זאת, הבהיר רונצהיימר: "כמובן שאמשיך לדווח על המלחמה הזו".

לבנון גרמניה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון כאן חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}