ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
גינה את המלחמה

נציג היהודים בפרלמנט האיראני בביקורת על פקידי משטר: "משווים בין יהודים וציונים"

נציג היהודים בפרלמנט האיראני תקף את ישראל והעביר ביקורת על פקידי משטר שמשווים יהודים לציונים. הוא ציין כי מדינות בעולם "צריכות להיות מתואמות נגד המשטר הציוני, ולהתנגד באופן מעשי כדי שהפשעים של המשטר הזה ייפסקו"

נציג היהודים בפרלמנט האיראני בביקורת על פקידי משטר: "משווים בין יהודים וציונים"
יהודי איראן בהפגנה נגד ישראל צילום: באדיבות המצלם

על רקע איומים מצד ישראל לתקוף את איראן בתגובה למתקפת הטילים בשבוע שעבר לעבר ערי ישראל, הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, התראיין לתקשורת האיראנית והעביר ביקורת על פקידי משטר (זוטרים) שלא עושים הבחנה בין ציונים ליהודים.

הוא ציין בדבריו כי "אין להאשים את כל יהודי העולם בפשעי המשטר הציוני" ואמר: "אם אדם יהודי מבצע פשע, ושמם של כל יהודי העולם מוכתם, זה כמו שדאעש, טליבאן ואל-קאעידה יעשו פיגועים, ויאשימו את כל המוסלמים". הוא הוסיף: "הם ביצעו טבח ענק בעולם, ולא האיסלאם ביצע, אז אנחנו לא צריכים להסיק שאדם שמחשיב את עצמו כיהודי ומבצע פשע, זה משליך על כך היהודים".

באדיבות המצלםהומיון שמחצילום: באדיבות המצלם

הוא תקף את ישראל: "הפעולות שנוקט המשטר הציוני הן פוליטיות, ואין למעשיו כל קשר לתורת משה הנביא עליו השלום, ויהודים רבים בעולם גינו את הפעולות של הציונים".

הנציג העביר ביקורת על מספר פקידי משטר: "למרבה הצער, חלק מבכירי ארצנו משתמשים בטעות במילה "יהודי" במקום "ציוני" בהצהרותיהם, דבר שמעיב על הקהילה היהודית באיראן".

נציג היהודים מכהן כחבר בוועדת הבריאות והרפואה של הפרלמנט האיראני, אמר כי גינויים נגד ישראל פורסמו לא רק באיראן אלא גם במדינות המערב, "על ידי אגודות יהודיות כמו יהודי אמריקה". לטענתו הגינויים "מלמדים שהם כועסים על פשעי הציונים ורואים אותם בלתי אנושיים ונגד זכויות של בני אדם".

הוא ציין כי "נוכחותו של המשטר הציוני באזור מחזקת את האינטרסים של מדינות המערב, "הן מגדילות את מכירת הנשק בשביל רווחים". הוא אמר עוד: "כל מדינות העולם, בין אם הן אסלאמיות או שאינן אסלאמיות, צריכות להיות מתואמות נגד המשטר הציוני, ולהתנגד באופן מעשי כדי שהפשעים של המשטר הזה ייפסקו".

הומיון שמח איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}