ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
שנה לשבעה באוקטובר

הקנצלר בטקס לנרצחים: ברלין ממשיכה לספק נשק לישראל

בגרמניה, נערך אמש אירוע זכרון מרגש לציון ה-7 באוקטובר. הטקסט התקיים בבית הכנסת המרכזי בהמבורג. כמו כן משרד החוץ ונציגויות ישראל קיימו אתמול שורה ארוכה של אירועים פומביים המוניים עם מנהיגים מהעולם

הקנצלר בטקס לנרצחים: ברלין ממשיכה לספק נשק לישראל
הקנצלר לצד הרב שלמה ביסטריצקי צילום: באדיבות המצלם

בבית כנסת המרכזי בהמבורג שבגרמניה, נערך אמש אירוע זכרון מרגש לציון ה-7 באוקטובר. הטקסט התקיים בבית הכנסת המרכזי תחת הנהגתו של שליח חב״ד והרב הראשי למדינת המבורג הגה"ח ר' שלמה ביסטריצקי.

קנצלר גרמניה מר אולף שולץ בליווי שני שרי קבינט, עם ראש עיריית המבורג מר פטר צ׳נצ׳ר ונשיאת הפרלמנט כיבדו את האירוע בנוכחותם.

ראש הקהילה היהודית מר פיליפ שטריכארץ הזכיר בדבריו את דברי הקנצלר מחודש יולי האחרון, אז אמר ״גרמניה סיפקה לישראל נשק, וגרמניה לא קיבלה כל החלטה להפסיק לספק לישראל נשק״. במענה לשאלת הרב ביסטריצקי האם עמדת הקנצלר השתנתה בעקבות הצהרת נשיא צרפת מקרון, ענה הקנצלר שעמדתו נשארה כמו שהייתה אז.

כמו כן משרד החוץ ונציגויות ישראל ברחבי העולם ציינו אתמול את יום השנה לטבח של ה-7.10 בשורה ארוכה של אירועים פומביים המוניים, בהם לקחו חלק מנהיגים ובכירים מהעולם – דוגמת היועץ לבטחון לאומי האמריקאי סאליבן, נציבת האיחוד האירופי ואן דר ליין, ראש ממשלת איטליה מלוני, ראש ממשלת הולנד סחוף - יחד עם שגרירי ישראל מול קהלים של רבבות בני אדם.

משפחות חטופים ופדויי שבי השתתפו באירועים וסיפרו שם את סיפורם האישי ודרך כך את סיפורה של ישראל כולה, מטבח ה-7.10 ועד היום. האירועים לוו בסיקור תקשורתי נרחב על ידי כלי התקשורת המקומית; עמודים ראשיים בעיתונים מרכזיים ציינו את הנרצחים והחטופים שעוד נותרו בשבי ופורסמו כתבות רבות גם של עיתונאים זרים שהגיעו ארצה, בליווי ותמיכת הנציגויות והמטה בירושלים.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "טבח ה7- באוקטובר היה יום שחור לא רק בהיסטוריה של מדינת ישראל, אלא של כל העולם כולו. קיום טקסי זיכרון בכמאה נציגויות שלנו ברחבי העולם, בהשתתפותם של מנהיגים רבים מרחבי העולם ונציגי משפחות החטופים, היא הדרך שלנו להיאבק על שחרור 101 אחינו ואחיותינו שנותרו בשבי החמאס - ולהעביר מסר חד וברור: ישראל מגנה על העולם החופשי בכך שהיא נלחמת נגד איראן והפרוקסיז שלה, והעולם החופשי חייב לתמוך בישראל במלחמתה נגד ציר הרשע".

להלן מקצת מרשימת האירועים הארוכה שהתקיימו אתמול ברחבי העולם: אירוע הזיכרון המרכזי של משרד החוץ התקיים בבניין האו"ם בניו יורק, בנוכחות שגרירים ומשפחות החטופים. בפתח האירוע הוקרן מסר מוקלט מטעם שר החוץ, ישראל כ"ץ.

משרד החוץ יוצג על ידי מ"מ סמנכ"ל לדיפלומטיה ציבורית, סרנגה. במהלך האירוע נשאו דברים שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ושגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס - גרינפילד.

בבריסל נערך הטקס בבית הכנסת הגדול בבריסל בהשתתפות השגריר לאיחוד האירופי רגב, נשיאת הנציבות האירופית ואן דר ליין, השגרירה לבלגיה אבו-רוזנצוויג וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו, יותר מ-50 שגרירים זרים מול קהל של המונים.

ברומא השתתפו בטקס המרכזי של השגרירות והקהילה היהודית בבית הכנסת הגדול השגריר פלד, ראש ממשלת איטליה ג׳ורג׳יה מלוני, לצד שמונה שרים ממשלתה ונציגי פרלמנט וסנאט; בשגרירות ישראל בוושינגטון נערך טקס בהשתתפות השגריר הרצוג, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובכירים מהממשל האמריקאי; בלונדון, בכירי הממשלה הבריטית, כולל סגנית ראש הממ שלה ריינר, ראשי ממשלת בריטניה לשעבר, חברי פרלמנט, שגרירים וראשי קהילה הגיעו לחתום על ספר התנחומים לקורבנות ה-7.10 שנפתח בשגרירות, והאירוע המרכזי היה עצרת ענק בהייד פארק בה נאמה השגרירה חוטובלי.

בגרמניה השגריר פרושאור נאם בעצרת תמיכה בפני 10,000 משתתפים והונף דגל ישראל מעל בניין הפרלמנט של מחוז ברלין, במעמד נשיאת הבית.

בהולנד, השגרירות קיימה אירוע זכרון בבית כנסת באמסטרדם בראש 450 בהשתתפות השגריר אפרים, רה"מ רוטה, שרים, ראשי מפלגות ופוליטיקאים רבים לצד ראשי הקהילה היהודית ונוצרית.

בשוודיה הטקס המרכזי התקיים בבית הכנסת הגדול בשטוקהולם בהשתתפות כ-1000 אנשים ביניהם ראש הממשלה, יו"ר הפרלמנט, סגנית רה"מ, ושורה ארוכה של שרים בכירים בהשתתפות השגריר נבו-קולמן; באתונה התקיים הטקס בהשתתפות מאות אנשים, ביניהם שר החוץ שרים נוספים והשגריר כץ.

אירועים בולטים נוספים התקיימו באוסטרליה, סין, נורווגיה, הפיליפינים, ארגנטינה, יפן, רומניה, אירלנד, רוסיה, ולמעשה בכל נציגויות ישראל בעולם נערכו טקסים לציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, בכדי להדהד חזק ככל האפשר את הזעקה לשחרור החטופים ובמטרה להביא לחשיפה מקסימלית של הנרטיב הישראלי לקהלים בכל רחבי העולם.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל שלמה ביסטריצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}