ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
הערעור נדחה

בנו של אוסאמה בן לאדן הביע תמיכה בטרור וגורש מצרפת

עומאר בן לאדן חי מאז 2016 בנורמנדי בצרפת. היום הודיעה הממשלה בפריז על סילוקו מהמדינה לאחר שנתפס "משבח פיגועים ברשת". לטענתו "אדם ממדינה אחרת הצליח להשיג את הסיסמה של חשבון הטוויטר שלי ופרסם ציוץ באמצעות השם שלי"

 בנו של אוסאמה בן לאדן הביע תמיכה בטרור וגורש מצרפת
בן לאדן צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

הרשויות בצרפת הודיעו כי החליטו לגרש מהמדינה את עומאר בן לאדן, בנו של רב המרצחים אוסאמה בן לאדן, שדם רב על ידיו והיה אחראי לפיגועי ענק בעולם. הבן גורש בעקבות אמירות שפרסם ברשתות החברתיות ושבהן שיבח טרור. בן לאדן חי במשך שנים עם אשתו הבריטית בכפר בנורמנדי, ועסק שם בציור.

שר הפנים הצרפתי ברונו רטאיאוו הודיע היום בפוסט שפרסם ברשת X כי חתם על צו הגירוש של בן לאדן בן ה-43, וכי הוא כבר גורש מהמדינה. לא נמסר מתי עזב, אך הצו שנחתם קובע כי לא יוכל לשוב לצרפת לעולם, משום סיבה שהיא.

העיתון הצרפתי Le Parisien דיווח כי עומר בן לאדן מתגורר כעת בקטאר. בן לאדן הגיש ערעור נגד גירושו, אך נדחה על ידי שופט צרפתי ביום שישי.

בצרפת דווח כי ב-2 במאי 2023, תאריך יום ההולדת של אביו הוא פרסם ציוץ שנמחק: "ההיסטוריה נכתבת רק בדמם של האנשים האלה - כדי לספר את סיפורם של הקדושים האלה שעשו היסטוריה, בנו עמים והביאו תהילה. דמם הוא חבל ההצלה של אמונתנו עד יום הדין".

לטענתו "אדם ממדינה אחרת הצליח להשיג את הסיסמה של חשבון הטוויטר שלי ופרסם ציוץ באמצעות השם שלי. אלה לא היו המילים שלי. דיווחתי על הציוץ לטוויטר ואחרי שבוע בערך החשבון נחסם למרבה המזל", אמר בן לאדן.

"אין לי יותר גישה לחשבון הטוויטר שלי", הוסיף, "אז לא הצלחתי להסיר אותו בעצמי. אני רוצה להגיד לאנשים שאני מגנה טרור ואלימות בכל ליבי", הוסיף.

בנו הבכור של בן לאדן, עומר נולד בסעודיה לאשתו הראשונה של בן לאדן, נג'ווה, במרץ 1981. ב-1991 גורש בן לאדן מסעודיה בגלל מעשיו נגד ארה"ב לאחר שהקים את ארגון הטרור אל-קאעידה כדי להילחם בברית המועצות שהיתה באפגניסטן ב-1988. המשפחה עברה לסודאן שבצפון אפריקה, שם עבדו רבים מלוחמי הג'יהאד של בן לאדן בעסקיו בחקלאות ובבניית כבישים.

במאי 1996 הוא חזר להרי טורה בורה באפגניסטן, ובחר בעומר בן ה-15 להתלוות אליו. מאוחר יותר הצטרפו אליו אמו ואחיו. "הייתי באפגניסטן חמש שנים", אמר. עומר למד לירות ברובה קלצ'ניקוב ולנהוג בטנק רוסי, אבל הוא זעם כשהטרוריסטים התחילו להרוג את חיות המחמד שלו כדי לבדוק נשק כימי.

"אבי מעולם לא ביקש ממני להצטרף לאל-קאעידה, אבל הוא אמר לי שאני הבן שנבחר להמשיך בעבודתו, הוא התאכזב כשאמרתי שאני לא מתאים לחיים האלה". כשהוא נשאל בעבר מדוע הוא חושב שאביו בחר בו כיורש שלו, הוא אומר לי: "אני לא יודע, אולי בגלל שהייתי יותר אינטליגנט, וזו הסיבה שאני חי היום".

אוסמה בן לאדן צרפת אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}