י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

בעיצומו של השביעי באוקטובר עולים חדשים מצרפת הגיעו לשומרון

באמצע התקפת טילים ואזעקות בנתב"ג, בעיצומו של ה 7 באוקטובר נחתו בארץ עולים חדשים שעלו לישראל מצרפת - לטל מנשה שבשומרון • יוסי דגן ראש מועצת שומרון הגיע עם תושבי הישוב לקבל את פניהם בנתב"ג. העולה חיה עמרם: "דווקא בשביעי באוקטובר הרגשתי שאנחנו צריכים לחזק". דגן: "הניצחון הגדול של הציונות. עם ישראל חי"

בעיצומו של השביעי באוקטובר עולים חדשים מצרפת הגיעו לשומרון
העולים עם יוסי דגן צילום: באדיבות המצלם

התרגשות בשומרון. בשיאה של המלחמה, ובעיצומו של השביעי באוקטובר נחתו בארץ עולים חדשים מצרפת. ביניהם משפחת עמרם, שעלו יחד עם חמשת ילדיהם מפריז, ושבצורה ישירה יעלו לישובם החדש - טל מנשה שבצפון השומרון.

המשפחה עלתה לארץ במסגרת הפרויקט של העלייה הקהילתית של המועצה האזורית שומרון, יחד עם עמותת "לך לך". לאחר שנה שראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש איתם בסמינר עלייה ואירח אותם אח"כ בשומרון. שנה שבה הם התכוננו לעלייה לארץ ובדקו מקומות אליהם יוכלו לעלות, ולבסוף הם בחרו לעלות ולהתגורר דווקא בישוב טל מנשה שבצפון השומרון. 

חיה עמרם אם המשפחה סיפרה על ההתרגשות הגדולה ואמרה: "דווקא בשביעי לאוקטובר הרגשתי שזה זמן שאנחנו צריכים לחזק. קצת פחדנו, אבל בכל זאת חשבנו שחשוב להגיע."

אב המשפחה ניסים עמרם אמר: "ארץ ישראל, זה המקום הכי בטוח. 
כתוב בתורה על ארץ ישראל: "תמיד עיני ה' אלהיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה", אז אין מה לפחד". 

העולים החדשים התקבלו בדגלי ישראל ובהתרגשות גדולה על ידי תושבי טל מנשה ביניהם: בנימין הורגן תושב הישוב ששכל את אשתו אסתר שהייתה בעצמה עולה מצרפת, בפיגוע רצחני לפני כ - 4 שנים סמוך לישוב. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ברך אותם בנמל התעופה בן גוריון: "לעמוד כאן ב 7 באוקטובר בנתב"ג עם משפחה נוספת של עולים מצרפת, שעולים ישר מצרפת לטל מנשה בצפון השומרון - זה הניצחון הכי גדול של הציונות, הניצחון הכי גדול של עם ישראל. משפחת עמרם היקרים בשם כל תושבי השומרון ובשם כל עם ישראל אנחנו מקבלים אתכם באהבה גדולה. שתהיה לכם קליטה טובה, אנחנו פה נהיה יחד עם  קהילת טל מנשה ויחד עם כל תושבי השומרון ויחד איתכם לקליטה מהירה וטובה , ובעקבותיכם יבואו עוד מאות אלפים של יהודים שיבואו לארץ ישראל ולשומרון- ברוכים הבאים הביתה! עם ישראל חי!". 

עו״ד נילי נאהורי - יו״ר עמותת לך לך שמסייעת בפרוייקט עליית העולים מצרפת לשומרון: "עליית יהודים לארץ ב-07/10 היא תמונת ניצחון. שום אויב לא ירתיע את העם היהודי לשוב לארץ אבותיו".

בנימין הורגן, אמר: "אנחנו מאוד שמחים שאתם מצטרפים אלינו.  ודווקא היום, ב7 באוקטובר, להמשיך לבנות את הארץ, להמשיך לבנות את השומרון, להגדיל את היישוב טל מנשה ואת כל עם ישראל. 
עד שכל עם ישראל יבוא אל ארצו ובעזרת ה', אנחנו ננצח את כולם". 

מועצה אזורית שומרון קלטה בפרויקט קליטת עליה קהילתית למעלה מ-120 משפחות מצרפת לשומרון.  הפרויקט מוגדר כפרויקט דגל של המועצה כשראש המועצה יוסי דגן מוביל אותו באופן אישי. כשהמועצה מקיימת אותו השנה דרך עמותת "לך לך". 

העולים הגיעו בין השאר לישובים יקיר, ברוכין, פדואל, וכעת לישוב טל מנשה. עד היום זוכה פרויקט העלייה הקהילתי של מועצה אזורית שומרון, שנעשה בשיתוף עם עמותת "לך לך" ל-100 אחוזי הצלחה- עד היום אף משפחה לא עזבה את הארץ ורובם נשארו לגור בשומרון.

יוסי דגן עולים חדשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}