ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
האזינו

טל ועקנין שר: אדון הסליחות בנעימת יהודי בוכרה

טל ועקנין משחרר ביצוע מיוחד לאחד מהפיוטים המרכזיים של יום כיפור - "אדון הסליחות" בנעימת יהודי בוכרה

טל ועקנין שר: אדון הסליחות בנעימת יהודי בוכרה
טל ועקנין צילום: Marvin Chichportiche

בימים של חשבון נפש, הסתגרות פנימית וחיבור לשורשינו, טל ועקנין משחרר ביצוע מיוחד לאחד מהפיוטים המרכזיים של יום כיפור - "אדון הסליחות" בנעימת יהודי בוכרה.

הקהילה הבוכרית מספרת שהביאה את הניגון עוד מתקופת בית המקדש. ניגון שליווה אותם בשמחות כמו בימים קשים. לימים נכתב על הנעימה הזו שיר עברי שהתפרסם כעץ הרימון נתן ריחו לידידיה אגמון על ידי המשורר יעקב אורלנד בשנות ה-40.

טל ועקנין - אדון הסליחות במנגינת יהודי בוכרה צילום: באדיבות

השיר הוגדר על ידי דן מירון כ “הפזמון המופתי, בחיר פזמוני ארץ ישראל של התקופה. זה מעל עשור שטל ועקנין נחשב לזמר היהודי הנדרש בקונצרטים, פסטיבלים יהודים ואירועי יוקרה ברחבי העולם. בין היתר, שיתף פעולה בפרויקטים מוזיקליים שונים והופעות יחד עם רשימה של אומנים מובילים, ובהם אנדראה בוצ׳לי, ג׳ילברט מונטניה, אברהם פריד, גד אלבז, יוסי אזולאי, קובי אפללו, יעקב שוואקי, ישי לפידות ועוד רבים וטובים.

טל ועקנין: "שנים שאני מסתובב בעולם בין במות קהילות ובתי כנסת. פעמים רבות שמעתי בעדת בוכרה ובעדות השונות את הלחן המדהים הזה. כשחקרתי אותו לעומק הגעתי ליהדות בוכרה וכששאלתי יודעי דבר הם תיארו לי שהמנגינה הזו מלווה אותם עוד מתקופת בית המקדש.  בחרתי להביא שוב את המנגינה המדהימה הזו למילים של אדון הסליחות. להתחבר לשורשים של עם ישראל שהתפזר לתפוצות וכעת חוזר הביתה".

טל ועקנין אדון הסליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}