ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
אזעקות בלתי פוסקות

מטחים חריגים לצפון: מעל 100 שיגורים לאזור חיפה והסביבה, נפילות בטבריה ובקריית ים

טבריה הייתה הראשונה לספוג בסבב החריג הבוקר עם לא פחות מ-25 שיגורים שנורו לעברה | בהמשך הופעלו אזעקות גם בעכו, חיפה והקריות ובשורת יישובים נוספת | דו"צ: "זוהו כ-85 שיגורים שחצו משטח לבנון | בבית החולים רמב"ם עדכנו על שתי נפגעות כתוצאה ממטח הטילים למפרץ חיפה

מטחים חריגים לצפון: מעל 100 שיגורים לאזור חיפה והסביבה, נפילות בטבריה ובקריית ים
שיגורים ונפילות בצפון צילום: עפ סעיף 27 א

רצף אזעקות בלתי פוסק ומאות רקטות המשוגרות מלבנון לעבר ישראל מטלטלים הבוקר (שלישי) את תושבי הצפון.

חשוב להדגיש כי מדובר ברצף מטחים אשר נחשב לחריג גם עבור תושבי הצפון אשר סובלים זה זמן רב מהשיגורים לעברם מלבנון וממזרח.

המטחים הכבדים החלו הבוקר בסביבות השעה 11:30, כאשר טבריה נבחרה למוקד הראשון בסבב, עם לא פחות מ-25 שיגורים אשר חצו את שטח לבנון לכיוון העיר. דובר צה"ל עדכן על מספר יירוטים מוצלחים ומספר נפילות בשטחים פתוחים.

קרית ים פגיעה ישירה צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

כמה דקות לאחר מכן הופעלו אזעקות בשורת ערים ויישובים נוספים בצפון, בהם עכו, כפר מסריק, טמרה, אילון ונשר. אזעקות בלתי פוסקות הופעלו גם באזור חיפה, הקריות והמפרץ. בעקבות השיגורים, תועדו עשרות יירוטים בשמי הגליל המערבי והמפרץ. במד"א עדכנו כי צוותים יצאו לסרוק בזירות שבהן התקבלו דיווחים וכי לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

דובר צה"ל התייחס למטח החריג ובהודעתו נמסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבי המפרץ, הגליל העליון ומרכז הגליל, כי "זוהו כ-85 שיגורים שחצו משטח לבנון, ובוצעו ניסיונות יירוט".

נפילה במטח לחיפה והקריות צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

דקות אחדות חלפו ופעם נוספת הופעלו צופרי האזעקות בחיפה, בנשר ובקריות, וכן ביישובים נוספים, בהם אפק, ג'וליס וכפר יאסיף. המשטרה עדכנה על מספר זירות בקריית ים ובקריית מוצקין של נפילת שברי יירוט שגרמו לנזק לרכוש ולמבנים - ללא נפגעים. דובר צה"ל מסר כי שוגרו כ20 רקטות מלבנון, מרבית השיגורים יורטו על ידי מערכות ההגנה של חיל האוויר. עוד אישר דובר צה"ל כי זוהו כמה נפילות במרחב.

בקריית ים נרשמה פגיעה בבניינים בשדרות ירושלים. תושבים בעיר דיווחו על תריסים שנשברו וצינור מים שהתפוצץ. מדובר בבניינים שמיועדים לפינוי-בינוי.

נפילה בקריות צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

במד"א עדכנו כי חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו לבית החולים רמב"ם בחיפה אישה כבת 70 שנפצעה באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיס בידה. צוותי מד"א נוספים ממשיכים לסרוק בזירות שבהן התקבלו דיווחים.

בבית החולים רמב"ם עדכנו על שתי נפגעות כתוצאה ממטח הטילים למפרץ חיפה. מדובר בשתי נשים, האחת בשנות ה-80 לחייה, סובלת מפגיעות רסיסים, מצבה קל. יחד איתה הובאה נפגעת במצב קל בשנות החמישים לחייה אשר נחבלה במהלך ריצה למרחב המוגן.

המטח לצפון צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

אזעקות בצפון יירוט טילים שיגורים חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}