י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024
שנה ל-7 באוקטובר

אלפי ילדים בעולם שרו והתפללו יחד למען ישראל

אלפי ילדים מבתי ספר יהודיים מרחבי העולם השתתפו בטקס תפילת "מי שברך" גלובלית משותפת של ילדים יהודיים לחיילי ישראל לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר. הארוע, בחסות ארגון 'יונייטאד' ומשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות התקיים אתמול בערב בהשתתפות אלפי תלמידים מבתי ספר יהודיים בכל העולם

אלפי ילדים בעולם שרו והתפללו יחד למען ישראל
פעילות חיילי צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

יותר מ-60 בתי ספר ואלפי תלמידים (כ-3,500-4,500 תלמידים השתתפו באירוע) מבתי ספר יהודיים מרחבי העולם השתתפו במפגש עולמי (בזום) לשירה ותפילה משותפת לציון שנה לארועי ה-7 באוקטובר.

האירוע אורגן על ידי יונייטאד  - ארגון הפועל בשותפות עם משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, במטרה לחזק את בתי הספר היהודיים בתפוצות, לטובת שימור וחיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל, והוא פועל מול מאות בתי ספר יהודיים ברחבי העולם.

לרגל המפגש למדו ילדי בתי הספר לשיר את הניגון "גם כי אלך בגיא צלמוות" שהלחין חייל המילואים יוסי הרשקוביץ הי"ד. הרשקוביץ' נפל בעזה כחודש לאחר פרוץ המלחמה. בתי הספר הקליטו את עצמם ויונייטאד יצרה קליפ של שירת המונים משותפת עולמית, עוצמתית ומרגשת.

במהלך המפגש התלמידים נפגשו לשיח עם חיילים, הוקרן הקליפ השיתופי וכן התקיימה תפילת "מי שברך" משותפת של הילדים לחיילי ישראל. בתי הספר גם הכינו מיצג אמנותי משותף: כל ילד הכין "יד" תומכת עם מסר תומך – כך שנוצרה שרשרת ידיים עולמית הממחישה את הערבות ההדדית והקשר בין ישראל לתפוצות. המיצג נחנך בשידור חי במהלך הטקס בתחנה ראשונה בירושלים.

צילום מסךאלפי ילדים מבתי ספר יהודיים מרחבי העולם בטקס צילום: צילום מסך

לדברי חנה דורסמן, מנכ"לית יונייטאד: "מאז ה-7 באוק' נפתחה חזית נוספת, במישור הבינלאומי, במסגרתה יהודי התפוצות וילדיהם מתמודדים ונפגשים עם אנטישמיות קשה במקומות רבים, הקריאה יחד ננצח מכוונת גם אליהם. חשוב שנבין שהיום, יותר מתמיד, אנחנו זקוקים ומחוברים זה לזו. הקהילות היהודיות הן המשענת שלנו בעולם – משענת פוליטית, כלכלית ומוראלית, והן הוכיחו זאת במלחמה הנוכחית. והילדים של היום – הם מנהיגי הקהילות היהודיות של מחר".

עוד אמרה: "הסולידריות עם קהילות יהודיות בעולם היא חיונית עבורנו ועבורם בהתמודדות עם איום האנטישמיות המתפשט. לכן אנחנו ביונייטאד, בתמיכת משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, פועלים מאז תחילת המלחמה לחזק את הילדים, בתי הספר והקהילות היהודיות דרך הנגשת תכנים, ידע וכלים רגשיים רלוונטיים. אנחנו מבינים כי העם היהודי כולו מושפע מן המלחמה בעת הזו ולכן פועלים לחזק את חוסנו של העם היהודי בעולם כחלק מהקשר היסודי והעמוק בין מדינת ישראל והקהילות היהודיות בעולם".

מלחמת חרבות ברזל חמאס מי שברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}