ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
ציווה חיים

מרגש: בית המדרש שיוקם בזכות גיבורי השביעי באוקטובר

המוני בית ישראל לוקחים בימים אלו חלק בהקמת בניין ההנצחה "באר אלחנן" לזכר גיבור ישראל אלחנן קלמנזון שהקריב נפשו למען הצלת תושבי בארי • כך תזכו ששמכם יונצח בקיר בית המדרש לנצח נצחים!

מרגש: בית המדרש שיוקם בזכות גיבורי השביעי באוקטובר
בית מדרש באר אלחנן צילום: מתוך הסרטון

הקהילה היהודית בעיר רמלה נערכת לאחד מהמיזמים התורניים החשובים והמרגשים שידעה - הקמת בית המדרש הגבוה ''באר אלחנן'' על שם גיבור ישראל אלחנן קלמנזון, ועל שם הקיבוץ שבו הציל נפשות רבות - קיבוץ בארי.

לחצו כאן וקחו חלק בבניין ההנצחה>>>

על ''צוות אלחנן'', אותו הוביל באותו יום מר, ניתן לומר את הפסוק ''מנשרים קלו מאריות גברו''. באותו יום קשה בו החלה מתקפת הטרור הרצחנית על יישובי עוטף עזה, קם אלחנן וצירף אליו את אחיו מנחם הי''ו והם יצאו כגיבורי חיל להציל את תושבי בארי. בהמשך הצטרף אליהם גם אחיינם איתיאל הי''ו. יחד הם לחמו בחירוף נפש בתוך דם, אש ותימרות עשן והצילו למעלה ממאה נפשות מהיישוב ואף נתנו השראה לכוחות הביטחון להציל עוד משפחות רבות במהלך הטבח הנורא שאירע ביישוב.

אך בכאב צריך גם לקרוא את המשך הפסוק: ''הצבי ישראל על במותיך חלל''. לקראת סיום הקרב, גיבור ישראל אלחנן קלמנזון הי''ד נהרג, ועל שמו ופעולתו נקרא הצוות המופלא הזה ''צוות אלחנן''.

צפו בתיעודים מקרב הגבורה>>>

המיזם זוכה לתמיכה רחבה בקרב הציבור. רבים רואים בו הזדמנות להביע הוקרה לגבורתם של הצוות המופלא, ובה בעת לצבור זכויות לקראת יום כיפור הממשמש ובא. ניתן לתרום לבנה, אמה או מטר בבניין ההנצחה או להשתתף בכל סכום סמלי כפי שידכם משגת, כאשר בשותפות של אלף ₪ לחודש שמכם יונצח בקיר בית המדרש לנצח נצחים!

"חשבנו כיצד ניתן להשיב לאלחנן אהבה ולהנציח את זכרו בצורה הראויה ביותר", מסרו מארגני היוזמה. "אין ספק כי הקמת בית המדרש שיפיץ תורה ויחנך דורות של לומדים היא המעשה הטוב ביותר שנוכל לעשות על מנת להוקיר את רוח הגבורה היהודית שפיעמה בקרבו. אלחנן היה גיבור חיל אך בד בבד גם איש של חסד ונתינה שנתן את כל כולו למען עם ישראל. זה הזמן של כולנו להירתם למען המיזם שיהיה לעילוי נשמתו ותהיה זו גם הוקרה למאות גיבורי ישראל הנוספים אשר נספו מאז אותו יום".

לחצו כאן וקחו חלק בבניין ההנצחה>>>

באר אלחנן אלחנן קלמנזון צוות אלחנן בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}