ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
המשבר נמשך

ענף היהלומים מתקשה להתאושש: ירידות של עשרות אחוזים

על פי סיכום של שמונת החודשים הראשונים של השנה שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי חודש ספטמבר שהסתיים מצביע על המשך המגמה של ירידה בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם

ענף היהלומים מתקשה להתאושש: ירידות של עשרות אחוזים
יהלומים צילום: פלאש 90

חודש ספטמבר שהסתיים מצביע על המשך המגמה של ירידה בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם, כך על פי סיכום של שמונת החודשים הראשונים של השנה שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בתקופה זו, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 679 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש ספטמבר לבדו נרשמה ירידה של כ-63% לעומת חודש ספטמבר 2023). 

יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 556 מיליוני דולרים, ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 (כשבחודש ספטמבר לבדו נרשמה ירידה של כ- 7% לעומת חודש ספטמבר אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בתשעת חודשים אלו עמד על סך של כ- 1.17 מיליארד דולרים, ירידה של 37% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 (כשבחודש ספטמבר לבדו נרשמה עליה של 21% לעומת ספטמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 1.54 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כשבחודש ספטמבר 2024 נרשמה ירידה של כ- 87% לעומת ספטמבר 2023). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 6.7 מיליוני דולרים, שמהווים כ-14% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בספטמבר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של 9.6 מיליוני דולרים, שמהווים כ-21% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בספטמבר. 

"תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, על אף זאת אנו רואים עליה החודש ביבוא יהלומים מלוטשים לישראל, דבר שעשוי להצביע על התעוררות בענף" כך לפי דקלה גרשוני, סגנית המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

ענף היהלומים משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}