ז' תשרי התשפ"ה
09.10.2024
עין לא נותרה יבשה

לפני התקיעות: השר הזכיר את גבורת הלוחם שהדף רימונים עד שנהרג

לפני תקיעת שופר בבית הכנסת שבו משמש השר משה ארבל כרב בית כנסת הזכיר את מעשי הגבורה של לוחם סיירת הנח"ל ענר שפירא הי"ד שנאבק במחבלים בשמחת תורה וספג רימונים כדי להציל אחרים. המשפחה התרגשה והמתפללים בכו

לפני התקיעות: השר הזכיר את גבורת הלוחם שהדף רימונים עד שנהרג
ערן שפירא הי"ד והשר משה ארבל צילום: פלאש 90

משה שפירא, אביו של ענר הי"ד שנאבק בגבורה עם מחבלי חמאס בשמחת תורה כשהגן על עשרות אנשים במיגונית, פרסם פוסט מרגש בו סיפר על הודעה שקיבל משר הפנים משה ארבל.

וכך כותב האב: מבין כל ההודעות שקיבלנו היום רוצה לשתף הודעה מרגשת במיוחד שקיבלנו משר הפנים הרב משה ארבל שכתב:  ממש חשוב לי לשתף. בנוסף לתפקידי הציבורי אני מכהן בהתנדבות כבר חמש עשרה שנים רב קהילת בית אליהו בפתח תקוה. קהילה מסורתית בשכונת אם המושבות".

"לפני תקיעת שופר אני נותן כל שנה דברי תורה והשנה כבר תכננתי את הדרשה. כשהתחלתי לדבר על בעל הפיוט ונתנה תוקף רבי אמנון ממגנצא ועל סיפור מסירות נפשו למען האמונה באל אחד. פשוט הרגשתי שמהשמים הכניסו לי את המילים ועמדתי וסיפרתי את סיפור הגבורה של ענר. עם ההקבלה לחוסר הפחד של רבי אמנון ממגנצא שעל כל פרק ופרק שקצצו את אבריו עמד על אמונתו ולא ויתר. על ענר האמנון של דורנו. שלא ויתר. ועוד רימון ועוד רימון ועוד רימון שמונה במספר בגבורה עילאית להציל נפשות מישראל. ושזכינו לחיות בדור של גיבור שכמותו".

"עין לא נותרה יבשה", מספר השר ארבל. "ואני בטוח ששערי דמעה לא ננעלו. ואת דברי הגמרא במסכת שבת שכל המוריד דמעות על אדם כשר הקב"ה סופרן ומניחן בבית גנזיו. הזיכרון והגבורה הללו הם נר לרבבות אלפי ישראל עוד ידובר רבות עד ביאת גואל צדק. עד היכן אדם יכול להגיע. בלתי נתפס".

את דבריו המרגשים חתם: "היה חשוב לי לשתף. ובתפילה שהדמעות הללו יעשו משהו תחת כסא הכבוד שבשנה הבאה תהיה פשוט טובה היו גאים בענר הקדוש ובחינוך שנתתם". 

צילומסךהפוסט המרגשצילום: צילומסך

משה ארבל ענר שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}