ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
בראיון בארה"ב

טראמפ טען שהוא ביקר בעזה, והתגובה המפתיעה של עוזרו

טראמפ טען אתמול בראיון כי ביקר בעבר בעזה, אך אין שום הוכחה לכך. דובר מטעמו אמר לניו יורק טיימס: "עזה היא חלק מישראל וטראמפ ביקר בעבר בישראל"

טראמפ טען שהוא ביקר בעזה, והתגובה המפתיעה של עוזרו
טראמפ בישראל צילום: פלאש 90

דונלד טראמפ אמר בראיון ברדיו אמריקאי כי ביקר בעזה בעבר, אך אין תיעוד של ביקורו ברצועה. כאשר עוזריו התבקשו להבהיר את דבריו, אמר אחד מהם כי עזה "בישראל" וכי טראמפ ביקר בישראל.

הניו יורק טיימס מדווח כי טראמפ אמר את הדברים בראיון עם איש התקשורת השמרני יו יואיט ששודר ביום שני ביום השנה לפיגועי הטרור של 7 באוקטובר על ידי חמאס.

רצועת עזה אינה חלק מישראל ומעולם לא הייתה, המקום נשלט על ידי ישראל משנת 1967 עד 2005, אז נסוגה ישראל באופן חד צדדי מהשטח. ב-2007, לאחר השתלטות חמאס על עזה, ישראל ומצרים הטילו מצור שהגביל את הגישה לאזור.

אין תיעוד שטראמפ היה אי פעם בעזה, בתקופתו כנשיא או כאיש עסקים. בשנת 2017, שנתו הראשונה בתפקיד, טראמפ ביקר בישראל ונסע לפגישה עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס בבית לחם.

בראיון, נשאל טראמפ, "אם עזה, שחלקים נרחבים ממנה הושמדו במהלך השנה האחרונה יכולה להיות מונאקו אם היא תיבנה מחדש בצורה הנכונה? האם מישהו יכול להפוך את עזה למשהו שכל העם הפלסטיני יתגאה בו, ירצה לחיות בו, יועיל לו?".

טראמפ השיב: "זה יכול להיות טוב יותר ממונקו. יש לו את המיקום הכי טוב במזרח התיכון, את המים הכי טובים. אמרתי את זה כבר שנים, הייתי שם, זה מקום קשה".

דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}