ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
"דילמות מוסריות"

שוטרים הולנדים מסרבים לאבטח אירועים יהודיים

סירוב השוטרים להגן על אירועים ומוסדות יהודיים זכה לסיקור נרחב בתקשורת ההולנדית, וזיעזע רבים מיהודי המדינה, שסובלים מתקריות אנטישמיות רבות. יהודים רבים בהולנד חשים שהמשטרה רופסת מדי באכיפת חוקים שנועדו להגן בין היתר על יהודים

שוטרים הולנדים מסרבים לאבטח אירועים יהודיים
שוטרים בהולנד צילום: Unsplash

בעקבות דיווחים על שוטרים הולנדים שמסרבים להגן על אירועי הקהילה היהודית מסיבות אידיאולוגיות, מפקדת משטרת הולנד תקיים "שיחה פנימית כיצד להתמודד עם מצבים כאלה". מפקדת המשטרה ג'ני קנול הגיבה על כך ב-2 באוקטובר, אך היא לא נזפה מפורשות בשוטרים המדוברים

הפרשה פרצה בדיווח ב-29 בספטמבר בשבועון ההולנדי-יהודי NIW. מישל תיבום, יו"ר ארגון של שוטרים יהודים-הולנדים, אמר ל-NIW כי: "שוטרים מסוימים אינם רוצים להגן על מקומות או אירועים יהודיים. הם מצטטים 'דילמות מוסריות' ואני רואה נטייה להיכנע לזה, אני ממש מודאג מזה".

שני מחוקקים הולנדים, אוליסי אליאן ואינגריד מישון ממפלגת העם לחופש ודמוקרטיה, שלחו ב-1 באוקטובר שאילתה קריטית לשר המשפטים והביטחון דיוויד ואן ויל, שהוא חבר במפלגה, ושאלו אותו מה פועל משרדו בנידון כדי "לוודא שהמשטרה מיועדת להגנה על כולם, כולל יהודים הולנדים".

בהודעתה כתבה מפקדת המשטרה קנול: "לשוטרים יש כמובן דעות ורגשות משלהם, זה בסדר. אבל אם אנשים זקוקים לעזרתנו או להגנתנו, הם יכולים לסמוך עלינו תמיד. אנחנו בשביל כולם. זה הבסיס לעבודת המשטרה". היא הוסיפה כי על כך "לא יכול להיות דיון".

היא לא התייחסה לאפשרות של להטיל עונשים על שוטרים שבוחרים או מבקשים להפסיק להגן על יהודים. סירוב שוטרים להגן על אירועים ומוסדות יהודיים זכה לסיקור נרחב בתקשורת ההולנדית, וזיעזע רבים מיהודי המדינה, שסובלים מכמעט מתקריות אנטישמיות רבות.

יהודים רבים בהולנד חשים שהמשטרה רופסת מדי באכיפת חוקים שנועדו להגן בין היתר על יהודים. לחלק מיהודי הולנד יש זיכרונות מרים משיתוף פעולה ההמוני של המשטרה ההולנדית עם הנאצים בתקופת השואה, אז 75% מהאוכלוסייה היהודית המקומית נרצחה. זה היה שיעור התמותה הגבוה ביותר מכל מדינה במערב אירופה הכבושה בידי הנאצים.

בהולנד מעבירים ביקורת על רפיסות המשטרה בנושא: "בקרוב הם עלולים לסבול גם מ'דילמות מוסריות' אם צריך להגן על כנסיות נוצריות. או על שרים של מפלגות אנטי-אסלאמיות" נכתב בפורומים שונים בהולנד.

הולנד נאצים אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}