ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
שנה ל-7 באוקטובר

ישראל לעולם: "לא נחדל עד שנשיב את החטופים"

במעמד שגרירים ומשפחות חטופים: טקס זיכרון לטבח ה-7.10 נערך באו"ם. השגריר דנון: "ב-7.10 האו"ם נכשל במילוי תפקידו הבסיסי ביותר - הגנה על חפים מפשע וגינוי הרוע. למרות הגינויים וההטיה נגדינו לא נחדל עד שנשיב את החטופים ונכריע את כל מי שבבקש לפגוע בנו"

ישראל לעולם: "לא נחדל עד שנשיב את החטופים"
מבצע לחילוץ גופות חטופים צילום: דו"צ

משלחת ישראל לאו"ם בהובלת השגריר דני דנון ערכה הלילה באו"ם אירוע זיכרון לציון שנה לטבח ה-7.10 במעמד שגרירת ארה"ב לאו"ם, עשרות שגרירים זרים ומשפחות חטופים.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון אמר בנאומו: "ב-7.10 האו"ם נותר משותק. לא נמצאו המילים לגנות את הטבח הברברי של חפים מפשע או לקרוא  לזוועות בשמן. האו"ם נכשל במילוי תפקידו הבסיסי ביותר - הגנה על חפים מפשע וגינוי הרוע. ההחלטות שהאו"ם כן העביר עסקו בעזה. אך אני אומר כאן היום: אנו מוכנים לשלם את המחיר ונעשה כל שיידרש - נתעלם מהגנויים וההטיה נגדנו ולא נחדל עד שנשיג את מטרותינו: נשיב את החטופים לביתם ונכריע את אלו שמבקשים לפגוע בנו! הימים בהם העם היהודי היה נתון לחסדיהם של עריצים נגמרו".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "ישראל מגנה על העולם החופשי בכך שהיא נלחמת נגד איראן והפרוקסיז שלה - העולם החופשי חייב לתמוך בישראל במלחמתה נגד ציר הרשע. בשבוע שעבר איראן ירתה עשרות טילים בליסטיים על ישראל - אני מבטיח לכם כאן - נגיב בעוצמה ובכוח. אין לי ספק שנביס את אויבינו, ונרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה באזור אחרי המלחמה. אני מבטיח לכם שלא נעצור את המלחמה עד שנשיב הביתה את כל החטופים שלנו".

שגרירת ארה״ב לאו״ם אמרה בטקס: "היו כאלה במועצת הביטחון שנכשלו בגינוי חמאס. אפילו לו הצליחו לומר את המילה חמאס. המשטר האיראני ניסה לנצל את המצב לצורך קידום מטרותיו ההרסניות. אני שואבת כוח מאלו שממשיכים לעמוד על הרגליים. שעושים כל שניתן כדי להבטיח שמה שקרה לא יקרה לעולם שוב".

דוד סרנגה סמנכ״ל דיפלומטיה ציבורית בפועל ראש משלחת משרד החוץ לארוע: "הארוע בניו יורק הוא הארוע המרכזי מבין 80 ארועי הזיכרון שמשרד החוץ קיים ברחבי העולם. תפקידנו לוודא שקולם של הנרצחים והחטופים יהדהד בכל הבירות״.
 

דני דנון מלחמת חרבות ברזל איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}