ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
"הפכו לאלימים"

המחבלים מתעללים בחטופים וידם קלה על ההדק: ההערכה המטלטלת של גורמי ביטחון

החטופים שחולצו בחודשים האחרונים סיפרו לאותם גורמי הביטחון כי המחבלים הפכו להיות אלימים יותר כלפי החטופים, ככל שצה"ל שגביר את עוצמת התקיפות שלו. אחד הבכירים אף אמר למשפחות כי ידם של מחבלי חמאס הופכת להיות קלה יותר על ההדק

המחבלים מתעללים בחטופים וידם קלה על ההדק: ההערכה המטלטלת של גורמי ביטחון
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

אמש (שני) פורסם בחדשות 12 כי גורמי ביטחון ששוחחו עם משפחות חטופים אישרו בפניהן כי יש חשש כבד שמצבם של החטופים רק הולך מחמיר ככל שנוקפים הימים.

לפי הערכתם המדאיגה של גורמי הביטחון, מצבם של החטופים כעת הוא קשה ביותר. בחלוף שנה ובצל ההרס הכבד בעזה, החטופים עברו מדירות מסתור למנהרות מאולתרות. לא מעט משפחות קיבלו פרטים חדשים על מצבם של יקיריהם, שככל הנראה מוחזקים בתעלות צרות ללא חשמל, ללא מקלחות, ללא שירותים – וכמעט ללא אוויר.

פלאש 90שחרור חטופים מעזהצילום: פלאש 90

החטופים שחולצו בחודשים האחרונים סיפרו לאותם גורמי הביטחון כי המחבלים הפכו להיות אלימים יותר כלפי החטופים ככל שצה"ל שגביר את עוצמת התקיפות שלו. אחד הבכירים אף אמר למשפחות כי ידם של מחבלי חמאס הופכת להיות קלה יותר על ההדק. משמע המחבלים קיבלו הוראה ישירה מחמאס להוציא להורג את החטופים במצב של סכנה או אם ישמעו את הכוחות מתקרבים למרחב.

ע"פ הדיווח בn12, גורמי ביטחון הסבירו כי בדירות המסתור וגם במנהרות התגלו כלובים נוספים שבהם ככל הנראה הוחזקו החטופים, שככל הנראה התעמתו עם המחבלים – זאת בהתאם לעדויות החטופים שחולצו וסיפרו דברים דומים.

בנוסף לכל אלו, ההערכה היא שרוב החטופים איבדו כ-20% ממשקל גופם. כמו כן, חלקם כנראה סובלים מבעיות רפואיות קשות שלא מטופלות כמו מחלות עור, פציעות או שברים. התנאים הירודים במיוחד, מעלים חשש כבד ומוצק בליבן של המשפחות כי רוב החטופים לא יצליחו לשרוד לאורך זמן. 

שחרור חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}