ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
"פגעה בכבוד המקצוע"

זה נגמר: הטעות של הנוטריונית הוותיקה שגרמה לביטול הרישיון שלה

בית הדין המשמעתי הארצי הפך את החלטת בית הדין המחוזי וביטל את רישיונה של נוטריונית ותיקה לאחר ששוכנע כי הנוטריונית הפרה את חובותיה כנוטריונית, לא עמדה בסטנדרטים המקצועיים הראויים למקצוע הנוטריון ופגעה בכבוד המקצוע

זה נגמר: הטעות של הנוטריונית הוותיקה שגרמה לביטול הרישיון שלה
עריכת צוואה הדדית במחיר הוגן צילום: freepik

בית הדין המשמעתי הארצי הפך את החלטת בית הדין המחוזי וביטל את רישיונה של נוטריונית ותיקה לאחר ששוכנע כי הנוטריונית הפרה את חובותיה כנוטריונית, לא עמדה בסטנדרטים המקצועיים הראויים למקצוע הנוטריון ופגעה בכבוד המקצוע.

כאמור, בית הדין הארצי קיבל את הערעור שהוגש על ידי ב"כ היועצת המשפטית מהיחידה לאכיפת דין משמעתי שבלשכה המשפטית של משרד המשפטים, אימץ את כל הטענות שהועלו בערעור וקבע כי העונש הראוי בעקבות ארבעת הרשעותיה של הנוטריונית הוא ביטול הרישיון.

הנוטריונית הורשעה בעבירות הכוללות אי שמירת העתקים של אישורים נוטריונים במשרד הנוטריון, אי העמדת מסמכים לעיון ביקורת נוטריונים לפי חוק הנוטריונים, אי תיעוד עשרות אישורים נוטריונים בספר הנוטריון וכן תיעוד לקוי של אישורים שהונפקו, הוצאת אישורים נוטריונים כפולים עם אותו מספר סידורי, אי הקפדה על גביית שכר נוטריוני כנדרש, אי הקפדה על צירוף מסמכים מקוריים לאישורים הנוטריונים ועוד. המדובר בכמות עצומה של אישורים לא תקינים שיצאו מתחת ידה של הנוטריונית, כאשר הליקויים הם מגוונים ורבים ונוגעים לתחומים רבים.

בית הדין המשמעתי קבע כי: "עסקינן במחדלים קשים אשר חוטאים לעצם המינוי והשליחות שניתנו בידיה של המשיבה כנוטריונית ובכלל זה, כמות העבירות וחומרת כל אחת מהן בפני עצמה והצטברות העבירות מלמד על יחס של זלזול כלפי דרישות החוק מנוטריון ופגיעה ממשית באמינות האישורים המוצאים תחת ידיה".

עוד בנימוקי ההחלטה צוין כי מדובר במקרה קיצון של חריגה מכל סטנדרט התנהגות החל על נוטריון בעבודתו. בית הדין השתכנע כי אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בפעילות בלתי מסודרת, מבולגנת, תוך אי ציות להוראות החוק והתקנות. לא זו אף זו, על אף שהנוטריונית הורשעה בעבר ורישיון הנוטריון שלה הותלה לתקופה, המשיבה לא הפנימה את חומרת מעשיה, לא תיקנה את דרכיה ושבה ועברה עבירות. 

בית הדין המשמעתי קבע כי מעשיה ומחדליה הרבים של המשיבה, כמותם, סוגיהם השונים ומגוון הפרות הדין מחייבים ענישה כבידה, אשר תגן על ציבור המשתמשים בשירותי נוטריון. בית הדין סבר כי המשיבה אינה מתאימה לתפקיד נוטריון וכי המשך פעילותה מסכן את הציבור ואת סדרי המשפט והשלטון. לפיכך, קבע הרכב בית הדין כי העונש היחיד ההולם את מעשיה ומחדליה של המשיבה הוא ביטול רישיון הנוטריון והרחקתה מעיסוק בעבודה נוטריונית.

נוטריון בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}