ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
בראשות גדולי ישראל

צפו בגלריה מסכמת: רבבות בלייקווד בעצרת לביטול גזירת הגיוס

למעלה ממאה אלף אלף בני אדם השתתפו בעצרת ענק בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, להפיל תפילה ותחנונים לביטול גזירת הגיוס. צפו בגלריה מסכמת מהמעמד

צפו בגלריה מסכמת: רבבות בלייקווד בעצרת לביטול גזירת הגיוס
העצרת בלייקווד צילום: האחים לענטשעווסקי

ביום ראשון יום א' דסליחות, התכנסו בלייקווד כמאה אלף בני תורה למעמד עצום של קידוש ה', חיזוק וסליחות להתפלל ולהעתיר על המצב בארץ ישראל ולביטול גזירת גיוס בני הישיבות. המעמד בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל הפך לשיחת היום באמריקה והעביר מסר של אחדות היסטורית נוכח האיום החמור על בני הישיבות בארץ ישראל.

כזכור, מרנן ורבנן גדולי הדור וראשי הישיבות מא"י שיגרו איגרת תמיכה מיוחדת לבאי המעמד שבו הם העלו על נס את החשיבות שבלכידות כל עם ישראל נוכח האיום שמרחף על בני הישיבות באה"ק. על מכתבי התמיכה חתמו פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ראש הישיבה הגר"ד לנדו, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, ר"י תפרח הגר"א פילץ, ר"י עטרת שלמה הגר"ח פיינשטיין ור"י חברון הגר"ד כהן.

עצרת הענק - שלפי הערכת המשטרה הכילה למעלה ממאה אלף גברים, נשים וילדים - נערכה בלב לייקווד, ניו ג'רזי, בסמוך לשני בית המדרש הגדולים של ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד. עשרות אלפי אברכים ובני משפחותיהם מלייקווד הגיעו ביום ראשון בשעה 13:30 בצהריים לרחבת העצרת. כל המתיבתות והישיבות שלחו את התלמידים להשתתף בעצרת אליה נהרו מכל רחבי העיר כאשר האזור כולו נסגר כליל ואובטח ע"י כוחות רבים של משטרה.

העצרת נפתחה בהקלטה מדבריו המעוררים של הגאון רבי אשר אריאלי שבה הוא קרא לציבור בני התורה להשתתף בעצרת. לאחר מכן נערכה במקום תפילת מנחה ואמירת תהילים ע"י הגאון רבי שמואל שוויקה, רב קהילות עדות המזרח בדיל כאשר הציבור כולו חוזר אחריו פסוק בפסוק. לאחר מכן עלה לשאת דברים הגאון רבי ישראל ניומאן, ראש ישיבת בית מדרש גבוה.

לאחר שהאון רבי מרדכי בצלאל קליין, דיין חסידי סאטמר בלייקווד, והרבי מסקולען לייקווד קראו גם הם פרקי תהילים יחד עם הציבור, עלה לשאת דברים ראש ישיבת בית מדרש גבוה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, דברי חיזוק מיוחדים נשא ראש ישיבת עטרת שלמ הגאון רבי שלום בער סורוצקין, אחריו דיבר ראש ישיבת סאות' פולסבורג הגאון רבי אליהו בער ואכטפוגל, לאחר מכן דיבר הגאון רבי ירוחם אולשין ולאחר מכן נאמרו עוד פרקי תהילים על ידי הרבי מנובומינסק, כאשר לאחריו נשא דברי סיום הגאון רבי יצחק סורוצקין,הגאון רבי דוד שוסטל סיים בקבלת עול מלכות שמים.

אלפי המשתתפים החלו להתפזר בדרכם חזרה לישיבה, אפשר היה לראות על פניהם את הרושם העמוק שהותירו עליהם דברי החיזוק, התפילה והסליחות. זה לא היה עצרת חיזוק כללית שלפני ימים נוראים אלא עצרת שמעליה ריחף בבירור גזירה חמורה על עולם התורה בא"י, ודירבנה את הציבור להבין כי לולא ההירתמות של כלל ישראל כאיש אחד בלב אחד נגד הגזירה הקשה לא יהיה ניתן למנוע אותה ח"ו.

 
לייקווד גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}