ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
הסגולה הבדוקה

על מה כתב הגר"ח קנייבסקי "זו זכות עצומה ליום הדין"?

פדיון כפרות: הסגולה הבדוקה להיחתם לשנה טובה ומתוקה – להאכיל יהודים רעבים. כך כתב מרן שר התורה בעל ה'דרך אמונה' זצוק"ל במכתבו למען 'בית התבשיל'

על מה כתב הגר"ח קנייבסקי "זו זכות עצומה ליום הדין"?
הגר"ח קנייבסקי בתרומה לבית התבשיל צילום: בית התבשיל

בכל בית יהודי נערכים בימים אלו, בין היתר, להכנת הסעודה המפסקת של ערב יום כיפור, לקיים מאמר חז"ל 'כל האוכל בתשיעי'. אבל יש משפחות שעבורן צמד המילים 'סעודה המפסקת' גורם לצביטה נוראה בלב. "סעודה המפסקת"? הם אכלו אותה מזמן, מי זוכר בכלל מתי זה היה.

היכנסו עכשיו לאתר בית התבשיל והעבירו את פדיון הכפרות שלכם>>>

כל משפחה כזאת וה'סעודה המפסקת' שלה. אצל אחת זה קרה יום לפני שהמחלה התגלתה אצל אמא רח"ל, הפעם האחרונה שאמא הגישה ארוחת צהרים 'נורמלית' לילדיה הקטנים, שמאז רק חולמים על היום בו ארוחה מבושלת ומזינה תחכה להם על השולחן.

בבית אחר הילדים לא ישכחו את ה'סעודה המפסקת' - הפעם האחרונה שאמא ע"ה הגישה להם ארוחה מבושלת מעשי ידיה, יום לפני שהיא נסתלקה בחטף ל"ע לבית עולמה, ומאז הם והאבא צריכים להתארגן בעצמם יום יום עם לחם וממרחים לארוחת צהרים קרה.

ל'בית התבשיל' זורמים כל הזמן סיפורים עצובים של 'סעודות המפסקת', סיפוריהם של ילדים ומשפחות שאצלן הסעודות – הארוחות החמות הפסיקו מזמן... מכל מיני סיבות כאובות, עצובות, האחת קורעת לב יותר מהשנייה, משפחות של מצוקה כלכלית, נפשית, בריאותית, אשפוז של אחד מבני הבית - שמוציא את הבית כולו מאיזון תפקודי, פטירה של אחד ההורים,

המשותף לכל הסיפורים הוא הארוחות החמות שפסקו, הילדים שנשארו בבית ונאלצים להתקיים, בגילם הצעיר והרך, על תזונה לקויה של מזון קנוי קר וצונן, כשהחוסר בתזונה מבושלת חמה ומזינה, חלבון וירקות, מנת עוף דג או קטניות, נותן ל"ע את אותותיו בילדים ומורגש מיד בחיידר, בבית הספר, בגן, בירידה בלימודים, בהתנהגות שפורצת מתוך רעב וחוסר יישוב הדעת.

בימים אלו, ערב יום כיפור, ימים ספורים לפני שכולנו נחתמים בשמים לשנה הבאה עלינו לטובה, הסגולה הבדוקה והטובה ביותר היא להאכיל את הילדים הרעבים האלו, לדאוג להם למזון משביע, לארוחה מניחה את הדעת.

"כשאנחנו דואגים לילדיו של הקב"ה, ליהודים הרעבים, במיוחד בימים גורליים אלו", אומר לנו הרב שמחה קרקובסקי שליט"א מראשי בית התבשיל, "הקב"ה מחזיר לנו בכפל כפליים ומשלם לנו בכל מילי דמיטב, בשנה טובה ומתוקה, גזירות טובות ישועות ונחמות!".

במטבחי 'בית התבשיל' מתבשלים, בעת כתיבת שורות אלו, אלפי מארזי סעודות ערב יום הכיפורים עבור מאות משפחות רעבות, נזקקים וקשישים בודדים, כדי שלא ייכנסו רעבים ליום הכיפורים וכן סעודות 'שבירת הצום' שיישלחו לכל אותן משפחות במארז מיוחד כבר לפני הצום, כך שיידעו במהלך הצום שיש להן 'פת בסלם'.

אין זה סוד שזרם הפניות ל'בית התבשיל' למרבה הצער, כבר הפך מזמן לשיא שנשבר כל פעם מחדש. דא עקא ש'בית התבשיל' אינו בעל תקציב בלתי מוגבל, הוא מתקיים כבר עשרות שנים רק בזכות תרומת ליבם של ישראל קדושים הפותחים ליבם כל ימות השנה ובמיוחד בימים אלו, ימי הרחמים והרצון, כשכל יהודי מבקש לאגור מעשים טובים לכף הזכויות שלו.

ברגעים אלו יושבות משפחות רבות ומחכות במתח ובציפייה לטלפון מ'בית התבשיל' שיבשר להם שבעזרת ה' הם יזכו לקבל לביתם בצורה מכובדת את סעודות ערב יוהכ"פ וגם אחריו, אך לשם כך זקוקים בבית התבשיל לעזרתכם, לנדבת ליבו של כל יהודי בעל נפש.

היכנסו עכשיו לאתר בית התבשיל והעבירו את פדיון הכפרות שלכם או התקשרו עכשיו לבית התבשיל:  ושילחו סעודה מבושלת למשפחה רעבה ובזכות כבירה זו תיחתמו לשנה טובה ומתוקה בספר חיים טובים אכי"ר, וכלשונו של מרן שר התורה ה'דרך אמונה' זצוק"ל במכתבו למען 'בית התבשיל':

"וזכות עצומה ליום הדין להיות שותף במפעל קדוש זה להאכיל אלפי נפשות רעבים בפרט בימים הקדושים אשר כל אחד מחפש זכויות, וכל התורמים להם יתברכו בשנה טובה ומתוקה ונחת מהצאצאים ולא ידעו מחסור כל ימיהם (חי"ק)".

 

בית התבשיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}