ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
ראש השנה בקייב

הקהילה היהודית בבירת אוקראינה התכנסה לתפילות יחד עם בכירי המדינה

בצל הלחימה העזה, אוקראינה חגגה את ראש השנה עם תקיעות שופר בבתי הכלא של אוקראינה, סעודות חג עם מאות יהודים ותפילות חג עם בכירי הממשלה ודיפלומטים. התפילות והארוחות התקיימו בבית הכנסת המרכזי של קהילת JCC, בהובלת רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ'

הקהילה היהודית בבירת אוקראינה התכנסה לתפילות יחד עם בכירי המדינה
הרב מרקוביץ עם בכיר אוקראיני צילום: באדיבות המצלם

בעיצומה של המלחמה הקשה המתחוללת באוקראינה, התכנסו השנה כ-600 יהודים בקייב לציון ראש השנה בקהילת JCC, בהובלת רבה של קייב ושליח חב"ד, הרב יונתן מרקוביץ'. לתפילות החג הצטרפו גם בכירים בממשל, אנשי צבא ודיפלומטים בכירים, בהם ראש שירותי המודיעין של אוקראינה, קירילו בודנוב, שגרירים, קונסולים וסגני שגרירים ממדינות שונות, וכן ראש הממשלה לשעבר של אוקראינה ומספר חברי פרלמנט.

באווירה רצינית ומחוברת, התפילות כללו גם בקשה מיוחדת להחזרת החטופים והשבויים בארץ ובאוקראינה – תפילה שנגעה במיוחד בלבבות המתפללים לנוכח מציאות המלחמה הקשה באוקראינה והמצב הביטחוני בישראל.

הרב הזכיר בדבריו את מר יונתן בן דור, יו"ר קק"ל אוקראינה, על העזרה הרבה בארגון האירוע.

האירועים המרכזיים של ראש השנה כללו תקיעות שופר, סעודות חגיגיות בשני ימי החג, והזדמנות לאנשי הקהילה היהודית להתכנס ולהתפלל יחד על שנה טובה יותר. בין המתפללים היו גם חיילים יהודים רבים, שנפצעו במהלך הלחימה, ובחרו לפתוח את השנה החדשה בתפילות עם הקהילה, כשהם מביאים איתם סמל לעוצמה ולאמונה בתוך מציאות מאתגרת.

בתי הכלא באוקראינה לא נשכחו גם השנה – חבילות חג נשלחו לאסירים היהודים עוד לפני החג, והאסירים זכו לשמוע את קול השופר כהלכתו, בזכות פעילים מהקהילה היהודית בקייב.

נוכחותם של בכירים מהצבא, הממשל והקהילה הדיפלומטית הדגישה את הקשרים החזקים שממשיכים להתפתח בין הקהילה היהודית בקייב לבין הממשל האוקראיני, המכיר בתרומתה המיוחדת של הקהילה גם בתקופות קשות אלו.

מלחמת אוקראינה רוסיה יונתן מרקוביץ ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}