ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
עימות דיפלומטי

ישראל דרשה מכוח האו"ם לזוז, החיילים סירבו

כוחות שריון של צה"ל התמקמו ליד עמדת יוניפי"ל במהלך הלחימה בדרום לבנון. ישראל דרשה מכוח שמירת השלום לזוז צפונה. ביוניפי"ל התנגדו לבקשה. שגרירות ישראל באירלנד מתחה ביקורת חריפה על התערבות הנשיא, ואמרה כי הטענה שצה"ל איים על כוחות יוניפי"ל מופרכת

 ישראל דרשה מכוח האו"ם לזוז, החיילים סירבו
מפקד יוניפי"ל בפתח מנהרת טרור של חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

ישראל דרשה מכוח שמירת השלום של האו"ם לזוז חמישה קילומטרים צפונה מהעמדות שלו לאורך הקו הכחול (קו הגבול בין המדינות), כדי שלא להפריע לפעולת צה"ל בכפרים צמודי הגדר שם יש בסיסי חיזבאללה, כוח יוניפי"ל הודיע לישראל שהוא מסרב להתפנות. 

לעימות בין הצדדים קדמה תקרית בין כוחות שריון של צה"ל לבין כוח של יוניפי"ל, כשטנקים ישראליים התמקמו ליד עמדה של כוח שמירת השלום. הכוח הזר טען שלוחמי צה"ל מסכנים אותם, כך דווח באתר Ynet.

עוד דווח, כי עימות חריף עוד יותר פרץ בין ישראל לאירלנד לה יש כ-350 חיילים מכוח יוניפי"ל שמונה בסך הכול כעשרת אלפים חיילים זרים. כוח של 30 חיילים אירים שנכח בקרבת לחימה בין צה"ל לחיזבאללה, טען כי צה"ל דרש את פינויו מהאזור. למרות הבקשה, האירים סירבו להתפנות. 

הממשלה האירית הודיעה רשמית לישראל שהיא מסרבת לפנות את החיילים האירים ושהם יישארו במקומם. העימות הזה התגלגל לקרב האשמות בין השגרירות הישראלית בדבלין לבין נשיא אירלנד מייקל היגינס האנטי-ישראלי, שלא מחמיץ הזדמנות להשמיץ את ישראל.

היגינס, תקף את ישראל על הדרישה לפנות את החיילים: "זה מקומם שצבא ההגנה לישראל איים על כוח שמירת השלום הזה וביקש שיפנו את הכפרים שעליהם הם מגינים. ישראל דורשת מכח יוניפי"ל הפועל במסגרת המנדט של האו"ם להתרחק. זהו עלבון למוסד הגלובלי החשוב ביותר".

שגרירות ישראל בדבלין מתחה ביקורת חריפה על התערבות הנשיא, ואמרה כי הטענה שצה"ל איים על כוחות יוניפי"ל מופרכת. פקידים באירלנד אמרו בהתייחס להחלטה: "החיילים שלנו יישארו". בשגרירות הישראלית באירלנד אמרו עוד כי צה"ל הגיש בקשה דרך ערוצים שונים לגרום לכמה כוחות יוניפי"ל לעבור מאזורי פעילות צבאית למען הגנתם וביטחונם".

ביוניפי"ל אישרו כי כוחות האו"ם ימשיכו במשימתם בלבנון: "שומרי השלום שלנו נשארים בכל העמדות ברחבי לבנון. אנו מתאימים באופן קבוע את הפעילות שלנו לפי הצורך ויש לנו תוכניות חירום מוכנות ליישום במידת הצורך".

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון יוניפי"ל אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}