ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
'אני חייבת להמשיך'

אמו של העובד התאילנדי שנחטף על ידי חמאס מתפללת לשובו

אמו של וואטצ'ארה, פועל תאילנדי שנחטף על ידי חמאס בשבעה באוקטובר מתפללת לשובו. וואצ'ארה היה אחד מעשרות עובדים תאילנדים שנחטפו ב-7 באוקטובר. בסך הכל נרצחו 41 תאילנדים

אמו של העובד התאילנדי שנחטף על ידי חמאס מתפללת לשובו
תאילנדים חטופים ששוחררו צילום: באדיבות המצלם

וויוואו סריאון מתפללת לשובו בשלום של בנה, וואטצ'ארה משבי חמאס. חלפה שנה מאז שנחטף על ידי חמאס, הוא היה אחד מעשרות פןעלים תאילנדים שנחטפו מהמשקים שבהם עבדו בדרום ב-7 באוקטובר, בשנה שעברה.

מביתה בכפר באודון תאני, צפון מזרח תאילנד, עקבה וויוואו אחר כל התפתחות במלחמה שפרצה במרחק של עשרות אלפי קילומטרים מביתה מאז התקפת חמאס על ישראל.

"איך הוא שורד שם? האם הוא בטוח? האם הוא עדיין חי? איך הוא אוכל? איך הוא ישן?" אמרה בדאגה האמא ל'גארדיאן'.

"אני צריכה להמשיך כי הבן שלי עדיין לא חזר, והבת שלו, הנכדה שלי, עדיין קטנה", היא אמרה. הילדה אירדה, כעת בת תשע. בהתחלה היא הייתה שואלת אם אביה עדיין עובד ומתי הוא יחזור. "היא צופה בחדשות, וחברותיה בבית הספר שואלות אותה על כך, סיפרנו לה את האמת: שאביה נחטף, אבל הוא עדיין בחיים. הוא לא מת" אומרת וויוואו. יום אחד, הם מקווים, הוא יחזור לקחת אותה שוב לבית הספר.

אביו של החטוף, טום, בן 58, אושפז שלוש פעמים בבית החולים מאז 7 באוקטובר, לאחר שבץ מוחי, זיהום בריאות וחולשת שרירים. "חשבנו שהוא לא ישרוד. זה היה מאוד מאוד גרוע", אמרה האמא "הוא החל לחוות אובדן זיכרון. הוא לא זכר את משפחתו ילדיו, נכדיו, הוא לא זכר אף אחד. הוא זכר רק שהבן שלו נחטף".

כשהוא אושפז בבית החולים, הוא צעק "שחררו את הבן שלי, שחררו את הבן שלי". "זה היה הדבר היחיד שהוא אמר" סיפרה ויוואו.

המשפחה התמודדה עם טרגדיה נוספת באוגוסט, כאשר אמה של אירדה, אשתו של החטוף מתה ממחלה. למרות הכל, אירדה הסתגלה לבית הספר החדש שלה ורכשה חברים, ועזרה לסבתה, שפחות בקיאה בטכנולוגיה, להשתמש בטלפון שלה כדי לשמור על קשר עם ישראלים.

עד כה, 23 תאילנדים שוחררו מהשבי, שישה תאילנדים עדיין מוחזקים בשבי. בסך הכל נרצחו 41 תאילנדים.

 

תאילנד חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}