ה' תשרי התשפ"ה
07.10.2024
שוחרר מהכלא בארה"ב

'סוחר המוות' של פוטין חוזר לעסקי הנשק. הפעם הוא מוכר לחות'ים

על פי "וול סטריט ג'ורנל" ויקטור בוט, ששוחרר מבית כלא בארצות הברית לפני כשנתיים, חזר לעסוק במכירת כלי נשק. בעבר נחשב בוט לאחד הסוחרים הגדולים בעולם. סוחר הנשק הרוסי שוחרר בשנת 2022 מהכלא האמריקאי עבור אמריקאית שנעצרה ברוסיה

'סוחר המוות' של פוטין חוזר לעסקי הנשק. הפעם הוא מוכר לחות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי ויקטור בוט, סוחר הנשק הרוסי המכונה "סוחר המוות", שוחרר מהכלא האמריקאי לפני כמעט שנתיים במסגרת חילופי שבויים עם מוסקבה בתמורה לספורטאית אמריקאית בריטני גרינר שנעצרה על החזקת סמים. כעת הוא חוזר לעניינים, ומנסה לתווך במכירת נשק לחות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן ותוקפים את ישראל.

הסוחר בן ה-57, בילה עשרות שנים במכירת נשק מתוצרת סובייטית באפריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון לפני שנעצר ב-2008 בארה"ב. 

מאז שחרורו, בוט הצטרף למפלגת ימין קיצוני פרו-קרמלין וזכה במושב ב-2023, ולכאורה הפסיק לעסוק בתיווך נשק. אבל כשנציגי החות'ים נסעו למוסקבה באוגוסט האחרון כדי לנהל משא ומתן על רכישת נשק בשווי 10 מיליון דולר, הם נתקלו בפנים מוכרות: בויקטור בוט.

סטיב זיסו, עורך דין ניו יורקי שייצג את בוט בארה"ב, סירב לדון בשאלה אם מרשו נפגש עם החות'ים. "ויקטור בוט לא היה בעסקי התיווך למעלה מעשרים שנה", אמר זיסו. "אבל אם ממשלת רוסיה תאשר לו להעביר נשק לאחד מיריביה של אמריקה, זה לא יהיה שונה מממשלת ארה"ב שתשלח נשק כולל נשק להשמדה המונית לאחד מיריביה של רוסיה כפי שהיא שלחה לאוקראינה".

נציגי החות'ים דנו גם בקניית טילי קורנט נגד טנקים ונשק נגד מטוסים, המשלוחים עשויים להגיע כבר החודש לנמל חודיידה במסווה של אספקת מזון, שם רוסיה כבר ביצעה מספר משלוחי תבואה.

מאז שחרורו מהכלא, בוט הופיע לעתים קרובות בטלוויזיה הרוסית כפרשן פוליטי וכמבקר של ארה"ב, שלדבריו נחושה לפרק את רוסיה. הוא גם צוטט מדי פעם בתקשורת הרוסית כמומחה לסחר בנשק.

הוא אמר שהוא שמר תמונה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על קיר תאו לאורך כל תקופת מאסרו בארה"ב, ותמך בתוקף בפלישה לאוקראינה. 

המורדים החות'ים ארצות הברית רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}