ה' תשרי התשפ"ה
07.10.2024
שנה ל-7 באוקטובר

250 מיליון אוונגליסטים ברחבי העולם התאחדו למען ישראל

באירוע הסולידריות הגדול ביותר בעולם ששודר אתמול לכ-250 מיליון אוונגליסטים אוהבי ישראל ברחבי העולם ממרכז המדיה של מוזיאון ידידי ישראל בירושלים הצהיר מייק אוונס מראשי האוונגליסטים בעולם: "יש לעשות הכל כדי להביס את איראן. העולם נמצא בקרב בין האור לחושך וישראל חייבת לנצח"

250 מיליון אוונגליסטים ברחבי העולם התאחדו למען ישראל
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

אתמול התקיים אירוע הסולידריות הגדול ביותר בעולם ששודר לכ-250 מיליון אוונגליסטים אוהבי ישראל ברחבי העולם. זהו האירוע הגלובלי היחיד בעולם הפונה לעולם הנוצרי אוהב ישראל. בערב נכחו שגרירים, דיפלומטים, מייק אוונס מייסד מוזיאון ידידי ישראל ( FOZ ) ונציגיו, משלחת של כמאה פסטורים מארה"ב בראשות ארגון Eagle Wings, נציגי קיבוץ בארי, משפחות החטופים, משפחות שכולות, שורדי נובה, אנשי כוחות הביטחון וההצלה, גיבורים וגיבורות שלחמו ב7 באוקטובר ואחרי.

מייק אוונס, אחד מראשי האוונגליסטים בעולם, יועץ קרוב של טראמפ, הגיב לאמירתו של נשיא ארה"ב ביידן "ישראל מתמודדת עם איום קיומי ברגע זה. האמירה של הנשיא ביידן לישראל שהיא לא צריכה להפציץ את מתקני הנפט ומתקני הגרעין של איראן מביישת" והוסיף "ידידי ישראל מחויבים ברחבי העולם להילחם בקרבות אלו לצד ישראל. הרוב המכריע של הציונים בעולם אינם יהודים אך עומדים מאוחדים, ללא תנאים, עם העם היהודי בישראל". והמשיך "האוונגליסטים עומדים 100% מאחורי מדינת ישראל, רבע מיליארד אוונגליסטים מאוחדים מאחוריה ומאמינים שיש את הטוב נגד הרע, ישראל היא הטוב ואיראן היא הרע. יש לעשות הכל כדי להביס את איראן. העולם נמצא בקרב בין האור לחושך וישראל תנצח". עוד הוסיף אוונס: "פגשתי את הנסיך הסעודי ואני אומר לכם, הוא בעד ישראל והוא יעשה שלום עם ישראל".

בטקס השתתפו אילן דלאל, אביו של גיא גלבוע דלאל שנחטף ממסיבת הנובה ונמצא עדיין בעזה שסיפר מה משפחת חטופים עוברת בשנה האחרונה. "עזבנו את עבודתינו ואנו מקדישים 100% מזמנינו למען החזרתו של בנינו גיא מהמנהרות בעזה. אנחנו לא מאבדים תקוה לרגע. יש המון אנשים שפועלים להחזיר את החטופים ואני בטוח שבקרוב נחזור ונחבק את גיא. עם ישראל חי". הוריו של ענר שפירא הי"ד, גיבור ישראל, לוחם סיירת הנח"ל שהיה בחופשה ב-7/10, מצא את עצמו עם עוד כ-30 זרים במיגונית תחת מתקפת מחבלים, הצליח להדוף שמונה רימונים שהושלכו לעברם עד שנהרג.

רמו אל הוזייל קצין משטרה שהיה בחפ"ק משטרת ישראל בפסטיבל "נובה" והציל עשרות רבות ושיתף את הסיפור ההרואי שלו, רפ"ק שפרה בוכריס, אם לעשרה ילדים, מפקדת יחידת הסיירות במג"ב דרום, שיחד עם 3 לוחמים מהיחידה שלה הגיעו למסיבה ברעים ובמשך 12 שעות, תחת אש, הצילו מבלים רבים. נועם לב רם ואופיר שלום ניצולי הנובה שסיפרו כיצד ניצלו. נורית כהן, מתנדבת בזק"א, שבמשך 5 חודשים עבדה בשטח להוציא גופות וחלקי גופות סיפרה על מה עובר על מתנדבי זק"א ועל הצורך בטיפול לכלל המתנדבים אחרי מה שעברו.

מיכל גרינגליק, אחות של שאולי גרינגליק הי"ד שנהרג בעזה סיפרה על שאולי ועל הקושי שלה ושל משפחתה בשנה האחרונה ומצד שני סיפרה על חברים שיצאו בימים האחרונים להילחם בלבנון ועל החשש לחייהם "אבל חייבים לחשוב חיובי. אנחנו פה חיים ונמשיך לחיות, נתחזק ונשתקם".

הקהילה האוונגליסטית בעולם מוערכת בכ-700 מיליון איש. בארה"ב כ-70 מיליון נוצרים ציונים תומכי ישראל. אחרי ה7 באוקטובר עשרות ארגונים, המייצגים עשרות מיליוני נוצרים אמריקאים, פנו במשותף למזכ”ל האו”ם בדרישה לתמוך במלחמת ההגנה של ישראל. הארגונים פנו גם לנשיא ביידן בקריאה לפעול לשחרור החטופים הישראלים, ולהפסיק את ההסתה האנטישמית באוניברסיטאות. 

במכתב מחאה למזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרש, דרשו התומכים להכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול מתקפת חמאס. בנוסף דרשו ממנו לשנות את גישת הארגון לישראל, ולגנות את הטבח שביצע חמאס ואת האידיאולוגיה הקיצונית שהיוותה השראה למעשיו. המנהיגים הנוצרים, בראשם מייק אוונס, דרשו במכתב לבצע חקירה על חלקה של קטאר בפשעים של חמאס.

אוונגליסטים השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}