ה' תשרי התשפ"ה
07.10.2024
אמן בינלאומי

הלם ואבל בצפת: הצייר המפורסם נפטר באופן פתאומי

הצייר והאמן הבינלאומי הרב יואל תורג'מן ז"ל מחשובי חסידי ברסלב בצפת הלך לעולמו בפתע פתאום בגיל 64. הלוויתו תתקיים היום בבוקר בצפת

הלם ואבל בצפת: הצייר המפורסם נפטר באופן פתאומי
הרב יואל תורג'מן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מצפת מגיעה הידיעה המעציבה והמרה על פטירתו בפתע פתאום של הצייר, האמן המוכשר הרב יואל תורג'מן ז"ל מחשובי חסידי ברסלב בצפת, שהלך לעולמו בגיל 64. 

ר' יואל תורג'מן היה אמן בחסד. במשך למעלה מארבעים שנה שקד על ציוריו ללא הפסקה, לפני שלוש שנים סיכם את עבודתו עם 613 ציורים, שאת ההשראה לביצועם הוא שאב מתוך התורה והאמונה.

"יש לי עוד בערך 2000 ציורים נוספים", הוא סיפר בשנת תשפ"א, "רק שלדעתי הם קצת חוזרים על ציורים אחרים שאותם כללתי בתוך ה-613, לכן איני מצרף אותם לתערוכה". מדובר בתערוכה של ציוריו שהוצגו על גבי גשרים ברחבי  העולם. 

בביתו בצפת היה מכניס אורחים גדול רבים היו מגיעים לסעוד אצלו בשבתות "מגיעים אליי אורחים לסעודה שלישית, בכל פעם מחדש אני מציג לפניהם שני ציורים ומבקש מכל אחד בקשה פשוטה – לבחור מבין שני הציורים את הציור שהוא היה לוקח אתו לאי בודד, בו הוא ישהה במשך חודש. זה די מתקיל אותם, כי אנשים רגילים לבחור ציור כדי לקשט בו את סלון ביתם. הם מחפשים שיתאים לספה ולריהוט. אבל כשהם חושבים על ציור לאי בודד, זה שולף מהם את הדברים העמוקים ביותר, וזה בדיוק מה שמסייע לי לאבחן אותם וללמד אותם על הפנימיות שלהם", סיפר בעבר. 

בצפת היה קשור לגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל רב קהילת ברסלב ולאחיו יבלחט"א רב הקהילה הגאון רבי נתן אפרים קעניג. 

פטירתו הכתה בהלם את תושבי צפת וחסידי ברסלב, אחד החסידים ספד: "הלם וצער גדול עם פטירתו של ר' יואל שהיה צדיק אמיתי, הוא התפלל איתנו בראש השנה האחרון בקיבוץ במירון, הוא היה תמיד עם חיוך על פניו ולא ראינו עליו שהיה משהו שהעיד על הבאות, הקב"ה לוקח את הטובים". 

הוא הותיר אחריו את בני משפחתו ובראשם את בנו החזן ישראל נחמן תורג'מן שקיבל את ההודעה על פטירת אביו בהיותו בארה"ב שם שימש כחזן בראש השנה.

מסע הלוויה יתקיים היום (שני) בשעה 11:00 בבוקר מבית הלוויות בצפת. 

בני המשפחה ישבו שבעה בקרית ברסלב בצפת מול בית הכנסת הגדול של ברסלב. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

יואל תורג'מן צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}