ו' תשרי התשפ"ה
08.10.2024
מבצע חיצי הצפון

תושבי עזה נותנים עצות ללבנונים מה לקחת כשהם נמלטים

עזתים נותנים עצות ללבנונים כיצד להתארגן עם ציוד בבריחה מביירות. חלק מתמקדים בסולידריות עם הלבנונים. מעטים הביעו צער על כך שאלו בלבנון משלמים את המחיר על תמיכת חיזבאללה בחמאס

תושבי עזה נותנים עצות ללבנונים מה לקחת כשהם נמלטים
פליטים פלסטינים צילום: Atia Mohammed/Flash90

תושבי עזה מייעצים למפונים לבנונים מה לקחת בזמן שהם נאלצים לברוח מהבית שלהם מחשש לתקיפה ישראלית. בהמלצות נאמר "להתחיל עם תיק קל עבור חפצי ערך ומסמכים חשובים - זהב, מזומן, תעודות זהות ותעודות לידה".

העזתים מייעצים ללבנונים גם למנות אחד מבני המשפחה שיהיה אחראי להחזיק בו בכל עת. "לכל אחד צריך תיק קטן משלו עם בגדים, ספרים, מוצרי היגיינה ובקבוק מים רב פעמי. ולוודא שלכולם יש מעיל כי החורף מגיע".

עוד מהעצות שדווחו בניו יורק טיימס: "קחו בחשבון מקום בטוח שנקבע מראש. תעברו לבית או אזור מבלי לאבד זמן להחליט לאן ללכת".

חלק מהעזתים מתמקדים בסולידריות עם הלבנונים. מעטים הביעו צער על כך שאלו בלבנון משלמים את המחיר על תמיכת חיזבאללה בחמאס.

מחמוד אבוסלמה, צלם נוף בן 35 שהפך לכתב מלחמה מג'בליה בעזה, הפציר בצופים הלבנונים שלו באינסטגרם לתעד את חוויותיהם. "תיעוד הוא חיוני לשימור האמת", אמר בפוסט האחרון, "במיוחד בתוך המלחמה המתמשכת". לפני המלחמה, הוא ביקש לצלם את מה שהוא תיאר כ"יופי של עזה". כעת, הפוסטים שלו מלאים בהרס.

בתוך כך דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי פרסם הערב אזהרה לתושבים בדאחייה של ביירות, וקרא להם לעזוב את המקום: "תושבי הפרברים הדרומיים של ביירות בורג' אל-בראנג'ה וחדת' אתם ממוקמים ליד תשתיות של חיזבאללה, וצה"ל עומד לפעול נגדן בקרוב. למען ביטחונכם וביטחון בני משפחתכם, עליכם לפנות את המקום באופן מיידי, להישאר במרחק של 500 מטרים לפחות".

 
לבנון עזה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}