ה' תשרי התשפ"ה
07.10.2024
דיווח

חמאס תכנן "פעולת ראווה" לציון 7 באוקטובר - שסוכלה בידי צה"ל

בנוסף, במערכת הביטחון התקבלו עד כה עשרות התרעות ממוקדות לפיגועים שמתכננים חמאס, הג'יהאד האסלאמי וחיזבאללה לבצע במרכזי הערים וביהודה ושומרון. התרעות גם על מטחים למרכז הארץ עם ציון שנה למלחמה

חמאס תכנן "פעולת ראווה" לציון 7 באוקטובר - שסוכלה בידי צה"ל
כניסת כוחות אוגדה 162 לצפון רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

גורם בכיר ברצועת עזה אמר ל'כאן חדשות', שחמאס תכנן להוציא לפועל "אירוע תודעתי" מהרצועה לציון יום השנה לטבח שבעה באוקטובר, אך המבצע הצה"לי שהחל ברצועה סיכל את התוכניות. הגורם העריך כי חמאס עשוי לפרסם מחר סרטונים של חטופים המוחזקים בשבי ויתכן אף הודעה של סינוואר עצמו. כך פורסם ב'כאן חדשות'.

עוד אמר הגורם כי סינוואר עודנו בחיים, וכי ירד למחתרת כשהבין שצה"ל עשוי לאתר את מקום מחבואו. לפי הדיווח הוא ניתק מגע עם הנהגת הארגון בחו"ל, מתוך הבנה שתקשורת איתם עלולה לחשוף את מקום הימצאו.

לפי הגורם, סינוואר ניתק את הקשר רק אחרי שסיפק להנהגת הארגון קווים עקרוניים למשא ומתן לעסקה עם ישראל, יחד עם הוראה חד משמעית שלא להתפשר על אף אחד מהעקרונות שהציג. 

בתוך כך, סגר מלא יוטל מחר על יהודה ושומרון, והמעברים הביטחוניים בין השטחים לישראל ייסגרו לכניסת פלסטינים. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שהתקיימה בצה"ל. 

במערכת הביטחון התקבלו עשרות התרעות ממוקדות לפיגועים שמתכננים חמאס, הג'יהאד האסלאמי וחיזבאללה לבצע במרכזי הערים וביהודה ושומרון. בנוסף, ישנן התרעות למטחים למרכז הארץ עם ציון שנה למלחמה.

צה"ל העלה את הדריכות, בדגש על הגבולות, ביהודה ושומרון, בקעת הירדן, בגבול הצפון, ובעוטף עזה. במקביל לסגירת המעברים, בצה"ל נערכים להטיל כתרים על ערים וכפרים פלסטינים בהתאם להתרעות.

חמאס צה"ל השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}