אור ירוק: אם יהיו יותר ניידות מתנדבים יהיו פחות עבריינים על הכביש
מנכ"ל אור ירוק: "למשרד התחבורה יכולה להיות השפעה ישירה על תחושת הביטחון של האזרחים בכבישים לו היה מקצה את התקציב ל-25 ניידות מתנדבים בתנועה בערים"
- אור ירוק
- ד' אדר התשע"ה
ניידות משטרה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה
משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילות בשנים האחרונות את פרויקט הדגל "מתנדבים בתנועה", במסגרת הפרויקט, שנוסד בשיתוף עמותת "אור ירוק", מוזמנים אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר. כיום, אלפי מתנדבי פרויקט "מתנדבים בתנועה" נלחמים בתאונות הדרכים בכל רחבי הארץ, במתחמים העירוניים והבינעירוניים, במטרה לתפוס עבריינים בכבישים ולמנוע את תאונות הדרכים.
פעילות מתנדבי התנועה מכוונת לאכיפת המשטרה באגף התנועה, כאשר הדגש הוא על אכיפה כנגד עבירות המגודרות כעבירות איכות: ביצוע בדיקות אלכוהול, עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ועוד.
הפרויקט סבל בשנים האחרונות מבעיות תקציביות שהביאו להורדה במספר הניידות. לאחר שאגף התנועה ועמותת אור ירוק התערבו בכדי להציל את הפרויקט, התחדש מאגר הניידות של הפרויקט וכיום ישנן 75 ניידות מתנדבים הפעילות בתחומי הערים.
למרות השיפור במצבו של הפרויקט, הוא עדיין אינו מושלם משום שעל פי התכנון המקורי, אמורות היו להיות 100 ניידות לפרויקט, כלומר, חסרות כיום 25 ניידות תנועה בערים. הסיבה לכך היא, כי באגף התנועה החליטו להקצות את 25 הניידות הללו לתחום הבינעירוני. המשמעות היא, כי עקב חוסר תקציב, חסרות ניידות לאכיפת חוקי התעבורה בתחום העירוני ותושבים רבים נותרים מופקרים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. תוצאותיו המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. למשרד התחבורה יכולה להיות השפעה ישירה על תחושת הביטחון של האזרחים בכבישים לו היה מקצה את התקציב ל-25 ניידות מתנדבים בתנועה בערים. רק כך ניתן יהיה להחזיר את ההרתעה לרחובות ולמנוע מעברייני תנועה לסכן חיי אדם".
בתל אביב ישנן שש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בירושלים ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בחיפה ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בקריות ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בראשון לציון ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
ההכשרה של המתנדבים, המתקיימת במרכז ההכשרה הארצי של משטרת התנועה, ברמלה, כוללת כ-50 שעות לימוד בשני שלבים. בשלב הראשון, המתנדבים מוכשרים לפעול לצדם של השוטרים ובסוף השלב השני מוסמכים המתנדבים לשמש כשוטרים לכל דבר ובעלי הסמכויות הנדרשות. בסיום ההכשרה, מצטרף כל מתנדב למערך מתנדבי התנועה שבתחנת המשטרה, בעירו.
הפרויקט שהחל כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, בשנת 2000, נחל הצלחה גדולה והתרחב לשאר חלקי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. בשיאו של הפרויקט היו 105 ניידות, אשר הוקצו למתנדבים וביצעו פעילות אכיפה בישובים רבים ברחבי הארץ.
מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. משטרת ישראל רואה במתנדבים ככוח עזר משמעותי ואיכותי לביצוע המטלות, היעדים והאתגרים העומדים בפניה. התמדתם ומסירותם של המתנדבים ראויה לציון ולשבח. רובם מתנדבים במשך שנים ותורמים לקהילה שבה הם חיים. לאחרונה החלו במשטרת ישראל וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפעול למען רכישתן של מספר ניידות חדשות, וזאת כדי לנסות ולעצור את הידרדרות הפרויקט.
להתנדבות והצטרפות יש להיכנס לאתר אור ירוק- מתנדבים בתנועה
http://www.oryarok.org.il/?p=429
פעילות מתנדבי התנועה מכוונת לאכיפת המשטרה באגף התנועה, כאשר הדגש הוא על אכיפה כנגד עבירות המגודרות כעבירות איכות: ביצוע בדיקות אלכוהול, עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ועוד.
הפרויקט סבל בשנים האחרונות מבעיות תקציביות שהביאו להורדה במספר הניידות. לאחר שאגף התנועה ועמותת אור ירוק התערבו בכדי להציל את הפרויקט, התחדש מאגר הניידות של הפרויקט וכיום ישנן 75 ניידות מתנדבים הפעילות בתחומי הערים.
למרות השיפור במצבו של הפרויקט, הוא עדיין אינו מושלם משום שעל פי התכנון המקורי, אמורות היו להיות 100 ניידות לפרויקט, כלומר, חסרות כיום 25 ניידות תנועה בערים. הסיבה לכך היא, כי באגף התנועה החליטו להקצות את 25 הניידות הללו לתחום הבינעירוני. המשמעות היא, כי עקב חוסר תקציב, חסרות ניידות לאכיפת חוקי התעבורה בתחום העירוני ותושבים רבים נותרים מופקרים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. תוצאותיו המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. למשרד התחבורה יכולה להיות השפעה ישירה על תחושת הביטחון של האזרחים בכבישים לו היה מקצה את התקציב ל-25 ניידות מתנדבים בתנועה בערים. רק כך ניתן יהיה להחזיר את ההרתעה לרחובות ולמנוע מעברייני תנועה לסכן חיי אדם".
בתל אביב ישנן שש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בירושלים ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בחיפה ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בקריות ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
בראשון לציון ישנן שלוש ניידות מתנדבים המסייעות לאגף התנועה.
ההכשרה של המתנדבים, המתקיימת במרכז ההכשרה הארצי של משטרת התנועה, ברמלה, כוללת כ-50 שעות לימוד בשני שלבים. בשלב הראשון, המתנדבים מוכשרים לפעול לצדם של השוטרים ובסוף השלב השני מוסמכים המתנדבים לשמש כשוטרים לכל דבר ובעלי הסמכויות הנדרשות. בסיום ההכשרה, מצטרף כל מתנדב למערך מתנדבי התנועה שבתחנת המשטרה, בעירו.
הפרויקט שהחל כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, בשנת 2000, נחל הצלחה גדולה והתרחב לשאר חלקי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. בשיאו של הפרויקט היו 105 ניידות, אשר הוקצו למתנדבים וביצעו פעילות אכיפה בישובים רבים ברחבי הארץ.
מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. משטרת ישראל רואה במתנדבים ככוח עזר משמעותי ואיכותי לביצוע המטלות, היעדים והאתגרים העומדים בפניה. התמדתם ומסירותם של המתנדבים ראויה לציון ולשבח. רובם מתנדבים במשך שנים ותורמים לקהילה שבה הם חיים. לאחרונה החלו במשטרת ישראל וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפעול למען רכישתן של מספר ניידות חדשות, וזאת כדי לנסות ולעצור את הידרדרות הפרויקט.
להתנדבות והצטרפות יש להיכנס לאתר אור ירוק- מתנדבים בתנועה
http://www.oryarok.org.il/?p=429
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות