ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
מעורר דינים

מחריד: "רבים לא יודעים במי פגעו כדי לבקש סליחה"

רגע לפני התפילות והבקשות לחתימה טובה, מתפרסמים דברים מבהילים שאמר הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל: "מרבית הצרות, המחלות והקשיים שיש לבני אדם זה בגלל שפגעו במישהו בעבר שמקפיד עליהם ומעורר דינים"

מחריד: "רבים לא יודעים במי פגעו כדי לבקש סליחה"
ר' יעקב אדלשטיין צילום: Yaacov Cohen/FLASH90

ימי הדין והרחמים, וזה הזמן להציץ לתוככי הבית פנימה: המציאות הזו המוכרת לצערנו בשנה החולפת ביותר מידי בתים: התמודדות עם קשיי פרנסה מעיקים כתסבוכת שאין לה סוף, חולי, כאב, שידוכים שלא זזים ו'תקיעה' בכל תחום, מציאות שלמרבה הכאב לא הרבה מדברים אודותיה ברחוב החרדי, אך היא קיימת ואינה מאפשרת לעבור לסדר היום.

לחצו כאן ותהיו שותפים למעמד הסרת הקפידות>>>

דווקא כעת, רגע לפני התפילות והבקשות לשנה טובה ומתוקה, לשנה של חיים מתוך עושר וכבוד, מתפרסמים דברים מבהילים שאמר הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל רבה של רמת השרון שנודע כפועל ישועות וכמי שחשבש את כאבם של אלפי מצפי ישועה. בדבריו המבהילים המתפרסמים כעת, אמר מרן כי "מרבית הצרות, המחלות והקשיים שיש לבני אדם זה בגלל שפגעו במישהו בעבר שמקפיד עליהם ומעורר דינים והם לא יודעים במי פגעו כדי לבקש סליחה". את הדברים שנאמרו ברבים לפני ימי הדין, אמר מרן בכינוס חיזוק מתוך כאב ודמעות, כשהוא מדגיש שדברים אלו אין יום הכיפורים מכפר. מעדויות רבות עולה, כי מרן בעצמו היה שולח המוני רווקים ורווקות ומי שציפו לילדים או חלילה חוו כאב או צרה, לחפש ו'להפוך את העולם' למצוא מי מקפיד עליהם או מי גרמו לו צער או כאב אי פעם בעבר ולבקש סליחה.

מציאות מבהילה זו גורמת לחיבוטי נפש נוקבים ופולחי לב, כאשר מול רגעי צער וכאב, קיימת תהייה רבתי על מעשים שאולי נעשו בעבר, לעג או פגיעה במורה בעבר או בדמות ברחוב או בשנות הילדות, וכן פגיעות שונות או צער, כאשר חלק מהנוגעים בדבר אינם בין החיים, חלקם לא נודעו עקבותיהם – וחלקם בשל בושה והכאב לעיתים זה בלתי אפשרי לאתר אותם ולבקש סליחה.

בהכרעת גדולי ישראל תקיים 'רינה של תורה' מענה היסטורי ומרגש עד דמעות לרבבות יהודים המשוועים לכך:

קיום סגולתו הנדירה והפלאית של מרן ה'בן איש חי' זיע"א להסרת קפידא ובקשת מחילה מנפטרים, ממי שלא זוכרים שפגענו בהם, ומכל אדם שכועס ומעורר דינים חס ושלום, להביא למחילתם השלמה ולפתוח מזלו של אדם לטובה – מכאב לשמחה.

לחצו כאן ותהיו שותפים למעמד הסרת הקפידות>>>

ההוראה הזו ל'רינה של תורה' מיושמת בליל ערב יום הכיפורים. במעמד מיוחד של 'סגולת בקשת המחילה' – מעמד נורא ומחריד בו נאמרת נוסח התפילה כלפי שמים וכלפי החיים איתנו, בתפילת רבים וגזירה שכל מי שיש לו עלינו קפידא ימחל ויסלח מחילה גמורה, מחילה שלמה ויסיר כל כעס והקפד חלילה.

הרגע הזה בליל ערב יום הכיפורים אחרי חצות, כשקהל ההמונים העומד ליד קברו של מרן החזון איש זועק בדמעות "מחול לך, מחול לך, מחול לך!" רגע רווי בכי והתרגשות ששינה את החיים לאלפים שזכו לאור גדול ולדף חדש של חיים ובריאות עם הסבר פשוט: סרה הקפידא, סר הקטרוג, יש סליחה ויש מחילה!!

ליל ערב יום הכיפורים, יעלו המוני לומדי רינה של תורה בראשות מרן הגאון רבי שרגא שטינמן שליט"א ויעשו את התיקון של מאורי הקבלה, כן. זו ההזדמנות שלי ושלך, להכנס נקיים ליום הכיפורים ולפתוח דף חדש, בלי צער, בלי עגמת נפש, בלי ייסורים ובלי בעיות. לצאת לאור גדול, עכשיו!

לחצו כאן ותהיו שותפים למעמד הסרת הקפידות>>>

יעקב אדלשטיין רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}