ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
עוררה סערה

העיתונאית הישראלית ל-CNN: "אנחנו לא מסקרים מספיק את הסבל האנושי בעזה"

העיתונאית הישראלית אילנה דיין טענה בריאיון לתקשורת האמריקנית כי בישראל לא מסקרים מספיק את הסבל בעזה בעקבות המלחמה: "אנחנו גם צריכים להילחם על הנשמה שלנו ועל הערכים שלנו"

העיתונאית הישראלית ל-CNN: "אנחנו לא מסקרים מספיק את הסבל האנושי בעזה"
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

העיתונאית אילנה דיין, שמגישה את תוכנית התחקירים "עובדה", עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שבראיון לרשת CNN טענה כי התקשורת הישראלית לא מסקרת מספיק את הסבל בעזה. 

דיין טענה: "צריכים להילחם על החיים שלנו, אבל אנחנו גם צריכים להילחם על הנשמה שלנו ועל הערכים שלנו. אנחנו, הכתבים, התקשורת הישראלית, לא מסקרים מספיק את הסבל בעזה". 

דיין הוסיפה: "דבר אחד שאני כל הזמן חושבת עליו: אולי אנחנו משיגים הצלחות צבאיות פנומנליות כעת ונראה כאילו שהמציאות משתנה ושאיראן מאבדת את שתי השלוחות שלה. אבל העובדה שאנחנו יכולים לגרום להם להפסיד לא אומרת שאנחנו מנצחים - משום שהם יכולים לגרום לכל כך הרבה כאב ונזק".

שמעון ריקלין מערוץ 14 הגיב: "זה לא רק העניין שאילנה דיין תופסת את הצד של האו״ם בסכסוך. זה בעיקר אילנה דיין שחומלת על הנאצים בעזה וחושבת שאנחנו לא מראים מספיק את הסבל שלהם פה בישראל. ממש מפחיד לחשוב מה הגברת הזו הייתה אומרת בזמן השואה. איזה אובדן דרך מוסרי ערכי ויהודי. מדוע רק בימין מגנים את המבולבלת הזו?". 

יותם זמרי מערוץ 14 כתב בעקבות הריאיון: "מה שהכי עלוב בדברים של אילנה דיין זה שהיא לא אומרת אותם בעברית. שבי באולפן של 12 ותגידי שאנחנו לא עוסקים מספיק בטרגדיה ובסבל של עזה ותני לציבור הישראלי לשפוט את זה, לא רק באנגלית אצל אמנפור".

אילנה דיין מלחמת חרבות ברזל CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}