ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
שבוע אחרי

הנווט שהשתתף בתקיפה בתימן משחזר: "לא חשבתי על כלום כשהפצצנו"

הנווט שהוביל יחד עם מפקד טייסת 133 את התקיפה בתימן בשבוע שעבר, שיחזר לראשונה: "ברגע שהחימושים יוצאים יש תחושת הקלה, אבל מהר מאוד חוזרים להתעסק מבצעית במה שצריך לעשות"

הנווט שהשתתף בתקיפה בתימן משחזר: "לא חשבתי על כלום כשהפצצנו"
התקיפה בתימן צילום: רשתות ערביות

סא"ל א', נווט קרב בטייסת 133 שהוביל יחד עם מפקד הטייסת את התקיפה בתימן בשבוע שעבר, שיחזר בריאיון ל"ישראל היום" את התקיפה הדרמטית. 

א' סיפר: "התחלנו את ההכנות כמה ימים לפני התקיפה. חשוב לומר שחיל האוויר מוכן למעבר מ־0 ל־100 מהר מאוד, ואנו עושים זאת לא מעט - אך אין ספק שהכנות שכאלו מייצרות מבצע מוצלח יותר. צריך לומר, היתה לי תקיפה בלבנון שבסופה נותרו כמה חימושים מהמטוס, והורו לי לטוס לעזה, כשבדרך התעדכנתי וביצעתי תקיפה נוספת".

עוד שיחזר: "תוך כדי טיסה פחות מתעסקים עם מחשבות, יותר עם המשימות המבצעיות. אבל יש כמה דקות גם להסתכל למטה ולהתפעל מהנוף השונה. יש טיסות שבהן מדברים על דברים קטנים אחרים, אבל הפעם פחות התפנינו והתעסקנו במשימה. ככל שאתה מתקרב אתה מתמקד יותר ויותר במשימת התקיפה".

א' הוסיף: "ברגע שהחימושים יוצאים יש תחושת הקלה, אבל מהר מאוד חוזרים להתעסק מבצעית במה שצריך לעשות. היינו רחוקים מאוד מהבית. כשהסתובבנו לאחור והתחלנו לקבל תמונה כללית ודיווחים חשבתי בעיקר על הצלחת המשימה. הסתכלתי על המטוסים האחרים והייתי גאה באנשים שהיו שם איתי. כמובן, הייתי דרוך מאוד גם בדרך חזרה כי זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. עד הנחיתה, או כמו שאומרים אצלנו – עד התחקיר".

חיל האוויר תימן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}