ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
עשן שחור בדאחייה

ביירות בערה הלילה; כטב"מים יורטו מול חופי גוש דן והצפון

צה"ל תקף במהלך הלילה אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ביירות. ספינת טילים של זרוע הים יירטה בהצלחה בים התיכון במרחב הימי הצפוני. "ענן עשן שחור כיסה את כל הדאחייה". פגיעות הלילה ברחבי קריית שמונה

ביירות בערה הלילה; כטב"מים יורטו מול חופי גוש דן והצפון
אש אדירה בביירות צילום: צילום מסך

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורת תקיפות ממוקדות ברחבי ביירות נגד מספר מחסני אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות במרחב.

תושבים צופים באימה בתקיפות בביירות צילום: רשתות חברתיות

טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי בפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור.

הדיווחים בתקשורת הערבית על תקיפות צה"ל צילום: רשתות חברתיות

דובר צה"ל מסר כי ארגון הטרור חיזבאללה ממקם את אמצעי הלחימה ואתרי הייצור שלו מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומביא לסיכון האוכלוסייה באזור. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון.

אש אדירה בלבנון מתקיפות צה"ל צילום: רשתות חברתיות
 
סוכנות הידיעות הלבנונית הלאומית דיווחה כי התקיפות הלילה בדאחייה בביירות כללו יותר מ-30 תקיפות. בדיווח נכתב: "זה היה הלילה האלים ביותר מתחילת המלחמה. הדי הפיצוצים נשמעו בביירות וענן עשן שחור כיסה את כל הדאחייה".
 

הלילה ספינת טילים של זרוע הים יירטה בהצלחה בים התיכון במרחב הימי הצפוני, שני כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מכיוון מזרח, אין נפגעים.

בנוסף, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מכיוון מזרח, במרחב הימי מול חופי גוש דן, אין נפגעים.

ספינת טילים מיירטת בים התיכון צילום: דובר צה"ל

הלילה פגיעות זוהו ברחבי קריית שמונה אחרי מטח לעבר העיר. כ-30 שיגורים נרשמו באזור. דובר צה"ל מסר הלילה בהמשך להתרעות שהופעלו בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין לאזור הגולן כי מדובר בזיהוי שווא.

גם בגזרת עזה נמשכה הלחימה הלילה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״אבן רשד״ במרחב דיר אלבלח. 

בנוסף, כלי טיס תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום מחבלים של ארגון הטרור חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה ששימש בעבר כמסגד ״שאהדא אלאקצא״ במרחב דיר אלבלח.

חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}