ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
מתיחות עם פריז

‏יהודי צרפת נגד הנשיא מקרון: "בלי נשק ישראל לא תתקיים"

ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת ״קריף״ תקף את הכרזתו של נשיא צרפת כי יש להטיל אמברגו על נשק ששימשו את ישראל במלחמה נגד חמאס. הארגון ציין כי חמאס רצח 48 צרפתים במתקפת הטרור שלו ב-7 באוקטובר

‏יהודי צרפת נגד הנשיא מקרון: "בלי נשק ישראל לא תתקיים"
נתניהו ומקרון בארמון האליזה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת ״קריף״ יצא נגד הכרזתו של עמנואל מקרון נשיא צרפת כי יש להטיל אמברגו על נשק ששימשו את ישראל במלחמה נגד חמאס. בפוסט שפרסם הארגון נמסר: "ארגון קריף מצר בתוקף על הכרזתו של נשיא הרפובליקה הקוראת להטיל אמברגו על כלי הנשק ששימשו את ישראל במלחמה נגד חמאס. קריאה לשלול מישראל נשק לא יביא שלום".

עוד נמסר: "אם חמאס יניח את נשקו, יהיה שלום. אם לישראל לא יהיה יותר נשק, לא תהיה יותר מדינת ישראל". הארגון ציין כי חמאס רצח 48 צרפתים במתקפת הטרור שלו ב-7 באוקטובר ועדיין מחזיק בשני צרפתים חטופים.

עוד נמסר בהודעה: "חמאס מסרב לכל הפסקת אש ושחרור חטופים. שלילת יכולת ההגנה מישראל תהיה בונוס שיוענק לטרור, כולל זה שפוגע בצרפת. הצהרה כזו ערב יום השנה ל-7 באוקטובר, פוגעת בכל המחויבים למאבק בטרור. היא גם מעודדת את הרדיקליות של צרפת ובאסטרטגיית הכאוס בדיון הציבורי. דמוקרטיות חייבות לעמוד ביחד כשאחת מהן מותקפת. לבודד אחד פירושו להחליש את כולם מול האסלאמיזם והטרור".

חבר הפרלמנט הצרפתי לשעבר מאיר חביב הגיב לבקשת מקרון להפסיק את משלוחי הנשק לישראל: "איזו בושה איזו אכזבה. ערב אירועי הזיכרון של ה-7 באוקטובר, עמנואל מקרון דורש מצרפת, וגם מהעולם החופשי, להפסיק את משלוחי הנשק לישראל המיועדים לעזה. הוא יודע היטב שמדינת ישראל הותקפה והייתה קורבן לאחד הפוגרומים האנטישמיים הנוראים בהיסטוריה! הוא יודע היטב ש-1200 אזרחים מתוכם צרפתים נטבחו. הוא יודע היטב שיותר מ-100 חטופים מתוכם 2 צרפתים עדיין מוחזקים על ידי חמאס! הוא יודע ש-80 שנה אחרי השואה, ישראל היא המדינה היהודית היחידה והדמוקרטיה היחידה באמצע אוקיינוס של דיקטטורות ערביות ואיסלאמיסטיות".

כזכור אתמול נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא במהלך ראיון בתחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר" להפסיק להעביר לישראל נשק שעשוי לשמש אותה במלחמה בעזה. 

מקרון אמר כי "בראש סדר העדיפויות שלו חזרה לפתרון פוליטי". לדבריו, "אני חושב שהיום הדבר החשוב ביותר הוא שנגיע לפתרון שכזה, ונפסיק להעביר נשק שעשוי לשמש במלחמה בעזה. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה. אסור להקריב את העם הלבנוני, אסור שלבנון תהיה עזה נוספת". מקרון הבהיר כי "צרפת לא מספקת נשק שכזה", והדגיש כי צרפת אינה יצואנית נשק מובילה לישראל.

לאחר הדברים הללו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף את נשיא צרפת עמנואל מקרון: "ננצח איתכם או בלעדיכם. הבושה שלכם תהדהד. יש לנו את החובה והזכות להגיב על המתקפה האיראנית, וכך נעשה", אמר בהצהרה שנשא אתמול לתקשורת.

ראש הממשלה נתניהו נשיא צרפת עמנואל מקרון חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}