ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
פאניקה בטהראן

התקיפה הצפויה באיראן: תיאום מלא בין ארצות הברית לישראל

גורמים אמריקאים אמרו כי זה לא כל כך פשוט לחסל בהפצצה אחת את מתקני הגרעין של איראן. "ישראל תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, אבל גם לישראל אין רצון להיגרר למלחמה אזורית". עוד אמרו: "יש לכם את הגב שלנו ואנחנו מתואמים איתכם"

התקיפה הצפויה באיראן: תיאום מלא בין ארצות הברית לישראל
מטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

גורמים בממשל ביידן אמרו כי תקיפה ישראלית באיראן קרובה, התקיפה תגיע כתגובה לאחר שאיראן שיגרה 181 טילים לישראל ביום שלישי האחרון. האמריקאים אמרו: "אנחנו מבינים את זה, השאלה הגדולה היא מה יהיה התפקיד של ארצות הברית. לא נראה שישתתפו מטוסים אמריקניים בתקיפה, אבל ללא ספק יהיה תיאום בין ארצות הברית לישראל. ארצות הברית מנסה להגן על כוחותיה. אסור לשכוח את התפקיד החשוב של ארצות הברית ביירוט הטילים האיראניים השבוע".

עוד מסרו הגורמים ל-Ynet: "מיסקלקולציות יכולות לקרות ואנחנו בהחלט מנסים לוודא שזה לא יתרחב למלחמה אזורית. אנו מבינים את הצורך של ישראל להגיב, אבל זה לא כל כך פשוט לחסל בהפצצה אחת את מתקני הגרעין של איראן. ישראל תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, אבל גם לישראל אין רצון להיגרר למלחמה אזורית. ישראל יכולה להיות רגועה בדבר אחד: יש לכם את הגב שלנו ואנחנו מתואמים איתכם".  

עוד דווח, כי ישראל תגיב גם לפגיעת הכטב"ם ששיגרו המיליציות הפרו-איראנית מעיראק, ושממנה נהרגו שני חיילי גבעתי ונפצעו יותר מ-20. "ברור שאיראן מפעילה את כל החזיתות האפשריות וצריך להיות מוכנים לעוד הפתעות", אמרו הגורמים.

גורמים שמעורים בפרטים אומרים כי ישראל מתכננת תגובה חריפה נגד איראן וכי האיומים מצד איראן לא משפיעים כלל. בישראל מזהים לחץ אדיר ופאניקה בטהראן. "ישראל תפעל שם, תתקוף בעוצמה ואת המחיר הם ישלמו, ובריבית", אמרו גורמים המעורים בנושא.   

 

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מבצע סדר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}