כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
מאחורי הקלעים

הצעירה מעזה שנחטפה מעיראק, יצרה קשר עם עיתונאי ישראלי

הצעירה היזידית שנחטפה לעזה מעיראק לפני שנים, יצרה קשר עם רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן 11. היא סיפרה שנחטפה בידי דאעש והיא מוחזקת בעזה. מאחורי הקלעים נעשה מאמץ לחלצה מהרצועה. ישראל כמובן לא מקבלת את הקרדיט

הצעירה מעזה שנחטפה מעיראק, יצרה קשר עם עיתונאי ישראלי
הצעירה בדרכה לחופש צילום: דובר צה"ל

מאחורי הקלעים על מה שקרה בחילוץ פאוזיה אמין סידו - צעירה כבת 21 ממוצא יזידי, ששוחררה השבוע חזרה לביתה בעיראק לאחר שחולצה מרצועת עזה.

מה שקרה בחודשים האחרונים נשמע בהתחלה כמו סיפור דמיוני. צעירה בשם לוסיה פנתה אל רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן חדשות. וטענה כי היא נמצאת בעזה אחרי שהייתה שבויה בידי חמאס. היא סיפרה שהגיעה לשם בשנים האחרונות אחרי שנחטפה בידי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בשנת 2015 מביתה בהר סינג'אר שבצפון עיראק. אנשיו של אבו בכר אל-בגדאדי ביצעו במקום טבח נורא וחטפו נשים רבות מהמיעוט היזידי ומכרו אותן.

לוסיה, ששמה האמיתי הוא פאוזיה אמין סידו, שלחה לכאן חדשות תיעודים מעזה שבהם היא מבקשת לסייע לה להיחלץ מהרצועה. בתיעודים היא לא נראתה כמי שמוחזקת בשבי, התברר שמי ששבה אותה חוסל או נמלט בצל הכאוס ברצועה.

בשלב זה, נעשה מאמץ לחלץ אותה ובימים האחרונים היא שבה למשפחתה בעיראק אחרי עשור. בעיראק, כצפוי, לא ממש נותנים את הקרדיט לחילוצה לישראל. לא השלטונות וגם לא משפחתה של הצעירה. בעיראק של היום, בצל ההשפעה הגוברת של איראן במדינה, מגע עם ישראל זה דבר לא פופולרי ואף אסור.

בהודעה של משרד החוץ העיראקי ניתן קרדיט לשלטונות בבגדאד, לארצות הברית ולירדן, ולא הוזכר אפילו מאיפה חולצה פאוזיה. משפחתה גם לא מודה לישראל באופן פומבי, אך מאחורי הקלעים ברור ליזידים שישראל הייתה מעורבת בחילוץ, ויש גם מי שמודה לה על כך.

בשורה התחתונה, מה שחשוב הוא שהצעירה היזידית שבה למשפחתה אחרי שחוותה את נחת זרועם של דאעש ושל חמאס, שהם שני צדדים לאותו המטבע. יש לקוות שגם חטופינו בעזה יוכלו לשוב לבתיהם כמו הצעירה היזידית.

מוקדם יותר פרסם דובר צה"ל, כי בתום הליכי תיאום מורכבים בין ישראל, ארצות הברית וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית - הצעירה הוצאה בימים האחרונים במבצע חשאי מרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. עם יציאתה לישראל, הצעירה המשיכה לירדן דרך מעבר גשר אלנבי - ומשם חזרה למשפחתה בעיראק.

יזידים עיראק עזה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}